עכשיו זה סופי. במשרד האוצר יתחילו להכין בימים הקרובים תקציב מדינה מוזר שטרם היה כדוגמתו - לשמונה ימים בלבד. התקציב יאושר ב-23 בדצמבר, על פי ההסכם בין הליכוד לכחול לבן, אולם בניגוד להסכם הקואליציוני הוא לא יהיה תקציב דו שנתי גם לשנת 2021 אלא רק עד ל-31 בדצמבר 2020. את תקציב 2021 יכינו באוצר רק אז לקראת אישורו כחוק עד ה-31 במרץ 2021.

כך התברר הערב מהודעתו של שר האוצר, ישראל כץ, ובכך למעשה הייתה רק דחייה, על פי הפשרה שהושגה ב-25 באוגוסט, להגשת התקציב לשנת 2020, שלמעשה כבר מסתיימת.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: לע"מ)
בתגובה להתקפות מצד כחול לבן הערב שיש להכין מיד תקציב מדינה, הגיב כץ כי "בניגוד לספין של כחול לבן, משרד האוצר בהנחייתי כבר פועל כדי לקדם את תקציב 2021, בהתאם לחוק ולכל הקריטריונים המקצועיים. אני קורא לכחול לבן לגלות אחריות, להפסיק עם המריבות הפנימיות שלהם ולהתקפות על הממשלה מתוך הממשלה, ולא להוביל את מדינת ישראל לבחירות בעיצומו של משבר הקורונה".
עוד נמסר מלשכת השר, כי "העברנו את תקציב 2020 כמעט במלואו כתקציב המשכי עם התוספות, ועפ"י החוק, שהוגש ע"י הנדל (חבר הכנסת יועז הנדל, ג.ל) ונתמך על ידי כחול לבן, יש לאשר אותו רשמית עד 23/12. לוח הזמנים של הכנת תקציב 2021 כולל בחינת המשמעויות הבריאותיות והכלכליות של גלישת הקורונה לתוך שנת 2021, שמשנות את אופי התקציב. דיונים וגיבוש התקציב וחוקי הסדרים שנחוצים לצמיחת המשק, עד להגשתם לממשלה - בסה"כ כ-60 יום, לוח זמנים מקוצר וחריג.
"לאחר אישור התקציב בממשלה, במהלך חודש דצמבר, יש להקצות פרק זמן של 30 יום לניסוח והכנת הדברים ע"י הגורמים המשפטיים והמקצועיים והגשתם לכנסת.
"בהתאם למקובל יש להקצות לכנסת 60 יום לדיונים והשלמת החקיקה, או מינימום 45 יום בנסיבות מיוחדות. מכאן שבעבודה משותפת ומאומצת, ניתן להשלים את חקיקת תקציב 21 עד לתחילת חודש מרץ 21. בהתאם לחוק הקיים יש להשלים את העברת תקציב 21 עד ל-31 במרץ 2021"
השר כץ אמר עוד: "אני קורא שוב לכחול לבן לגלות אחריות ולתת יד לתהליך החשוב לחיזוקה ושגשוגה של מדינת ישראל במיוחד בעת הזאת ולא להוביל בעת הזאת לעוד מערכת בחירות מזיקה ומיותרת".
המשמעות של ההודעה היא שבזבוז הזמן הנמשך במתן ההוראה לאגף התקציבים להכין את תקציב 2021 יחייב את האגף "לעבודה מאומצת" כדי להספיק להכינו עד לאישורו הסופי ב-31 במרץ 2021. ברור שאמלא בזבוזי הזמן בחודשיים האחרונים לא הייתה שום בעיה להספיק ולהכין את התקציב הדו שנתי עד ל-23 בדצמבר.
הסיבה לבזבוז הזמן, שכפה ראש הממשלה בנימין נתניהו על האוצר, היא ברורה: מתן אפשרות לנתניהו להפר את הסכם הרוטציה עם בני גנץ, בכך שהתקציב לא יעבור ב-31 במרץ ויוכרזו בחירות. זאת היא האפשרות היחידה שגנץ לא יחליף בנובמבר הבא, על פי ההסכם, את נתניהו בראשות הממשלה.