תביעה בגין ירידת ערך הנכסים בשל ליקויי בנייה: 16 משפחות בפרויקט מגורים בחולון, שאוכלס בשנת 2016, הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה בהיקף של כ-4 מיליון שקל נגד חברות הנדל"ן משולם לוינשטיין ואאורה ישראל. כך נודע ל-ynet. זאת, בין היתר, בגין ליקויי בנייה שנותרו בפרויקט ולטענת התובעים לא טופלו עד כה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התובעים טוענים, בין השאר, כי דירותיהם סובלות מבעיות רטיבות קשות ומבעיות אקוסטיקה, וכי הן אינן תואמות את חוזי המכר, באופן שאילץ את התובעים לבצע השלמות, תיקונים ותוספות בדירות.
1 צפייה בגלריה
נזילה בדירה. אילוסטרציה
נזילה בדירה. אילוסטרציה
נזילה בדירה. אילוסטרציה
עם רשימת ליקויי הבנייה שתוארו בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד חנן דורון ושירן זליגמן ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות', ניתן למנות רטיבות חוזרת ונשנית, שלטענת התובעים לא עוברת על אף ניסיונות תיקון מצדן של הנתבעות, חיבורי צנרת תקולים, סדקים, אריחים שבורים ופגומים, הבדלי גובה באריחים וגימורי עבודה שאינם אסתטיים.

ירידת ערך של כ-50 אלף שקל לדירה

עוד טוענים התובעים כי החברות "לא עמדו בהתחייבויות קדם חוזיות, במצגים הטרום חוזיים, בהצעה לכריתת חוזה, בפרוספקטים ובסרטונים ונמנעו מלבצע את פרויקט הבנייה בסטנדרט שאליו התחייבו ו/או לספק את האלמנטים שהתחייבו לספק". עוד נטען כי על הנתבעות לפצות את התובעים בגין בניית הדירות תוך "שימוש בחומרים לקויים ו/או שאינם עומדים בדרישות התקנים הישראלים הרלוונטיים", וכן בגין "בניית הדירות על בסיס תכנון לקוי".
עם רשימת ליקויי הבנייה ניתן למנות רטיבות, חיבורי צנרת תקולים, סדקים, אריחים שבורים ופגומים, הבדלי גובה באריחים וגימורי עבודה שאינם אסתטיים
על פי כתב התביעה, בשל ליקויים וטענות אלה נגרמה ירידת ערך לדירות התובעים בהיקף של כ-50 אלף שקל לדירה, ושאר הסכום בשל הליקויים, עוגמת נפש, הפסד השתכרות לצורך תיקון הליקויים על ידי התובעים ואיחור במסירת דירה של 8-10 חודשים. מדובר בפרויקט הכולל שני מגדלים, האחד עם 19 קומות והשני עם 15 קומות ובסך הכל 124 דירות.
מחברת אאורה וקבוצת לוינשטין נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט מגורים איכותי בסטנדרט בנייה גבוה. החברות תמיד קשובות לפניות הדיירים ומטפלות בהן במסגרת שנות הבדק כמחויב בחוק המכר. כל פנייה במהלך 4 השנים מאז המסירה טופלה על ידי החברות וכך יהיה גם בעתיד. העתירה טרם התקבלה בחברתנו. לכשתתקבל נלמד אותה ונגיב בהתאם בערכאות המשפטיות".