יש לכם קופת גמל רדומה? אתם עשויים לקבל בקרוב צ'ק מהקופה. רשות שוק ההון הפיצה היום (ד') לגופים הוראה המחייבת אותם לשלוח המחאות לבעלי חשבונות לא פעילים, בסך של עד 8,000 שקל, על סכום יתרת החשבון. הסכום הכולל צפוי לעמוד על כ-800 מיליון שקל, ל-300 אלף בעלי חשבונות רדומים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני מספר חודשים החליט הממונה על שוק ההון, משה ברקת, על הרחבת מהלך שליחת צ'קים שהתחיל כפיילוט בשנת 2018 מקופות הגמל לבעלי חשבונות קטנים לא פעילים. ההוראה המחייבת שיצאה היום לגופים קובעת כי על קופות הגמל לשלוח המחאה לבעלי חשבונות לא פעילים בהיקף של עד 8,000 שקל. כמו כן, יישלחו שוב המחאות לעמיתים אשר היו חלק מהפיילוט ולא פדו אותן בפעמים הקודמות.
2 צפייה בגלריה
צ'ק
צ'ק
צ'ק. מרחיבים את הפיילוט
(צילום: עמת מגל)
בשנת 2016 יצאו תקנות שאפשרו לעמית בעל חשבון לא פעיל עם יתרה של עד 8,000 שקל, למשוך את כספו בפטור ממס, אך רק אחוז קטן של עמיתים משכו את כספם. לאור המודעות הנמוכה של הציבור לכספים אלו, יצאה בשנת 2018 הוראה נוספת שחייבה את קופות הגמל לשלוח לעמיתים צ'קים בדואר במקרים של חשבונות לא פעילים בהם מופקד סכום של עד 1,350 שקל, וזאת על מנת לטפל קודם בחשבונות שבהם דמי הניהול עולים על התשואה ועלולים להוביל לאיפוס החשבון.
2 צפייה בגלריה
משה ברקת רשות שוק ההון
משה ברקת רשות שוק ההון
הממונה על שוק ההון, משה ברקת
(צילום: לשכת סוכני ביטוח)
בעקבות ההוראה נשלחו בין מאי 2018 למרץ 2019 ל-250 אלף עמיתים המחאות בדואר. מהלך זה הוכח כהצלחה גדולה, עם פדיונות של 50 מיליון שקל עד כה מחשבונות קטנים, שסביר להניח כי בעליהם כלל לא ידעו על קיומם.