"לא ידעתי שצריך להצהיר על זה בכלל, אם הייתי יודע הייתי עושה את זה. אם יבקשו תוספת מס - אשלם". כך טען הבוקר (שלישי) גורבאן מוחמד תאופיק, שנתפס במכס בנתב"ג כשחזר מטיול בדובאי עם אייפון 12 פרו מצופה זהב 24 קראט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תאופיק, תושב ג'אסר א-זרקא, סיפר כי כשהיה בשוק בדובאי ראה את הטלפון בחנות, "נדלק עליו", ורכש אותו במחיר של כ-12 אלף שקל, עם שעון תואם. "בגלל זה עצבן אותי כשלקחו אותו, זה מתנה לילדה, אני לא צריך טלפון כזה", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
אייפון שעון דובאי מכס
אייפון שעון דובאי מכס
האייפון והשעון שרכש תאופיק בדובאי
(צילום: רשות המיסים)
תאופיק סיפר: "נחתתי בארץ והיה את הבלגן של הקורונה עם המלונית בידוד. הלכתי לוועדת חריגים, אמרתי להם שקיצרתי את הטיול כי אמא של אשתי נפטרה ואני חייב להיות בבית, יש לי שמונה ילדים. שלחתי את אישור הפטירה, עשיתי בדיקה ושלחו אותי הביתה.
"בדרך החוצה עצרו אותי במכס, הבחור שאל אותי אם יש לי משהו בתיקים, אמרתי לו, 'כמו מה?' והוא ענה לי, 'אני לא יודע, משהו, בתיקים'. אמרתי לו, 'תגיד לי מה ואני אגיד לך'. הוא הכניס את התיקים לשיקוף, מצא את הטלפון ואמר לי, 'מה זה? אתה צריך להגיד כשיש לך כזה'. לא ידעתי שצריך להגיד, אמרתי לו, 'ביקשתי ממך להגיד לי מה, אם היית שואל אם יש לי טלפון או סיגריות הייתי אומר לך כן. אני לא יודע מה אתה מחפש, מה אתה מצפה שאגיד לך?'"
2 צפייה בגלריה
הקבלה על האייפון והשעון
הקבלה על האייפון והשעון
הקבלה על האייפון והשעון
(צילום: באדיבות גורבאן מוחמד תאופיק)
"אחר כך אמרו לי, 'אנחנו לוקחים את זה', נתנו לי נייר עם מספר ואמרו, 'תתקשר מחר ותדבר איתם'", הוא המשיך. "אתמול דיברתי איתם, אמרו שהיום צריך להגיע אליהם שמאי ואני מחכה לתשובה מהם. העו"ד שלי מטפל בזה, הוא שלח להם באימייל את החשבונית להכל".