אחרי שאצבעות של פעוטות נקטעו לכאורה בעקבות שימוש במאוורר שנמכר תחת המותג מולר (MULLER) - רשת אושר עד הודיעה שהיא מוציאה את כל דגמי המאוורר מסניפיה. "לאור המקרים החליטה הרשת על הסרה מיידית דל המוצר מהמדפים", מסרה. הפריט נמכר ברשתות נוספות.
שלושה ילדים מתל אביב, בני ברק ודרום הארץ מאושפזים בבית החולים תל השומר בשל פגיעות משמעותיות באצבעותיהם, שנגרמו ממאוורר שנקנה ב-70 שקל והוצב בסוכה.
1 צפייה בגלריה
המאווררים של חברת מולר
המאווררים של חברת מולר
המאווררים של חברת מולר
(צילום: נועם קליין וישי עמנואל)
ישי עמנואל, אב לפעוט שנפגע, אמר ל-ynet: "בני בן השלוש הכניס אצבע למאוורר מפני שהפתחים רחבים מדי. נכרתה לו הזרת. גם אני יכול להכניס את האצבע דרך הפתחים. אנחנו רק רוצים להזהיר הורים אחרים".
בבית החולים מסרו כי הצליחו לשחזר את העצם והגידים שנפגעו. ילד אחד סובל מקטיעה חלקית, ילד שני עם קטיעה חלקית כמעט מלאה, וילד שלישי עם שבר ופגיעה בגידים.
מהיבואנית אבי אליהו שיווק, נמסר בתגובה: "מדובר במאוורר תעשייתי, כשבחמישה מקומות בהוראות השימוש נכתב מפורשות שאין להכניס אצבעות או חפצים אחרים למוצר. כן כתוב: 'לעולם אין לאפשר לילדים או לאנשים מוגבלים להשתמש או להיות בקרבת המאוורר'. נאסוף את הפריט מכל נקודות המכירה ונלמד את הנושא. אנחנו מאחלים החלמה מהירה לילדים".
ממשרד הכלכלה נמסר כי "בעקבות דיווחים על ילדים שהכניסו אצבעות לרשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, חוקרים את האירועים, אשר אחד מהם הוביל לקטיעתה של אצבע בפעוט כבן שנה. כן בודק הממונה על התקינה את מידת עמידת המאווררים המעורבים באירועים בהוראות התקן הרשמי ת"י 900 חלק 2.80 'בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים', לרבות בדרישות שמהותן למנוע סכנות מכניות ובהוראות שימוש ואזהרה.
"הממונה על התקינה מבקש מהציבור לדווח על כל מקרה פגיעה בילדים שנגרמו ממאווררים במייל tkina@economy.gov.il ואף מבהיר כי בהתאם לחוק התקנים, תשי"ג-1953 חלה על עוסקים חובת דיווח לממונה על אירועי פגיעה ממוצרים שחל עליהם תקן רשמי.
"בהמשך וככל שממצאי החקירות יצביעו על הצורך בהודעת אזהרה נוספת המתייחסת לדגם ספציפי של מאוורר, הממונה על התקינה יפרסם הודעת אזהרה נוספת בהתאם לסמכויותיו לפי חוק התקנים ואף יפעל כנגד מפרי החוק".