ההתנפלות על חלב, עליה פורסם לראשונה ב-ynet, עדיין נמשכת. עד כדי כך, שקמעונאים שוקלים להגביל קניית חלב לשתי יחידות. זאת בעיקר בשל צריכה עודפת של צרכנים שצורכים פי שניים ושלושה קרטוני חלב בעקבות הסגר, ביטול מסגרות החינוך ועבודה מהבית. לפי רשתות שיווק, המחלבות עברו לחלק חלב פעמיים ביום בחלק מהסניפים, בעוד שבימים כתיקונם חלב מחולק פעם ביום - בבוקר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באחת המחלבות מסרו כי עדיין קיים ביקוש שיא של עשרות אחוזים יותר מהרגיל, שנובע גם מחוסר במלאים ומהצורך למלא את המדפים ולייצר גיבוי. לפי ההערכות, המעבר בשבוע הבא לשבוע עבודה מלא יאפשר להתחיל לסגור פערים, שכן במחלבות חסרים עובדים.
2 צפייה בגלריה
חלב תנובה חלב מועשר
חלב תנובה חלב מועשר
חלב
(צילום: מירב קריסטל)
עיקר המחסור - בטרה ושטראוס. הירידה במכירות שטראוס וטרה מגיעה לכ-20-15% לפי נתוני השבוע שעבר, שטראוס ירדה במכירות ב-20%. מי שמרוויחה מכך היא בעיקר תנובה, שמפצה על המחסורים של שתי המתחרות עם עלייה של 30% במכירות לפני יום כיפור.
המחסור החל בשל שבועיים של מזג אוויר חם במיוחד שהביא לירידה בתנובת החלב של הפרות. עם סיום גל החום הגיע הסגר ואיתו נסקו הביקושים. "לא היה לנו זמן לסגור את הפער כי החלו ביקושים קיצוניים כלפי מעלה בגלל האיום בסגר", מסבירים במחלבות.
2 צפייה בגלריה
המחסור בחלב
המחסור בחלב
המחסור בחלב
(צילום: מירב קריסטל)
ממועצת החלב נמסר כי "מאז תחילת הסגר הנוכחי אנו נמצאים באירוע קיצון ובעלייה של 25% בצריכת מוצרי החלב בישראל. הדבר יצר חוסרים נקודתיים במוצרי חלב במקומות שונים, זאת למרות שיצור החלב ברפתות נמשך כסדרו ובהתאם לתכנון, ושהמחלבות הגבירו את משמרות הייצור ועובדות 24 שעות בחלק מקווי הייצור".