חלבון פול הושמט מרשימת הרכיבים של נקניקיות ביונד מיט: חברת דיפלומט הודיעה הערב (ב') שבמוצר ביונד נקניקיות מן הצומח של ביונד מיט, נפלה טעות סופר ברשימת הרכיבים. על גבי התווית בעברית צויין שהמוצר מכיל חלבון שעועית מש במקום חלבון פול.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר במוצר חדש בישראל: ביונד נקניקיות מן הצומח, 400 גרם (4 נקניקיות), ברקוד: 852629004774. הטעות נפלה במוצרים שתאריכי התפוגה שלהם הם: 26 באוקטובר 2021 ו-8 בינואר 2022.
2 צפייה בגלריה
נקניקיות ביונד דיפלומט
נקניקיות ביונד דיפלומט
נקניקיות ביונד דיפלומט
המוצר מכיל בעיקר חלבון אפונה, כשהרכיב חלבון שעועית מש הוא השביעי ברשימת המוצרים ובעצם במקומו אמור היה להופיע חלבון פול.
מהחברה נמסר: "אנו מבקשים מכל מי שרגיש לחלבון פול, מכל סיבה שהיא, לא לצרוך את המוצר. יתר הציבור, יכול לצרוך את המוצר ללא בעיה. פרט לעניין סימון הפול ברשימת הרכיבים, המוצר תקין וראוי לצריכה.
"חברתנו פועלת לאיסוף המוצר מהמדפים בתיאום עם שירות המזון ולתיקון הטעות על ידי הדבקת תווית, הכוללת את חלבון הפול ברשימת הרכיבים".
2 צפייה בגלריה
נקניקיות ביונד דיפלומט
נקניקיות ביונד דיפלומט
הטעות בתווית
זאת לא הפעם הראשונה שהחברה מפיצה מוצר עם חלבון שמקורו בפול. באפריל גילו צרכנים רגישים לפול שהחברה משווקת קרם לבישול והקצפה למסעדות עם פול. במוצר זה רכיב הפול היה גלוי, אך החשש של הרגישים היה שהמוצר ישולב בתבשילים במסעדות, כך שמי שרגיש לא יוכל לדעת מראש שהוא אוכל מוצר עם פול. בחברה מסרו אז שישווקו מוצר דומה על בסיס עדשים וכי שיווק המוצר על בסיס פול הופסק.
בישראל יש אוכלוסייה הסובלת מחוסר באנזים G6PD, כך שאכילת פול היא פעולה מסכנת חיים עבורם. אכילת פול לחסרי אנזים זה, עלולה להביא לפירוק כדוריות הדם האדומות, מה שגורם לאנמיה חריפה, אי ספיקת כליות, אי ספיקת לב ופגיעה נשימתית.