מענה למצוקת הדיור במגזר: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה היום (ב') כי אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בג'לג'וליה. התוכנית מתוכננת על קרקעות מדינה, בדרום-מערב היישוב, על שטח של כ-186 דונם ובסמוך לצירי תחבורה מרכזיים - ממזרח כביש 444 ומצפון כביש 531.
התוכנית כוללת 419 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 5-6 קומות, כאשר אופי הבינוי ביישוב כיום כולל מבנים בני עד 3 קומות. מתוך כלל הדירות, 84 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף, כוללת התוכנית הקמת מרכז תעסוקה על שטח של 13.5 דונם בבינוי של 4-9 קומות. בסך הכל מדובר בתוספת של 17,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-9,200 מ"ר עבור שטחי מסחר.
1 צפייה בגלריה
מסגד בג'לג'וליה שנבנה בשטח המוניצפיאלי של מועצה אזורית דרום השרום
מסגד בג'לג'וליה שנבנה בשטח המוניצפיאלי של מועצה אזורית דרום השרום
ג'לג'וליה
(צילום: אמיתי גזית)
כמו כן, התוכנית, שקודמה על ידי משרד השיכון והבינוי ונערכה על ידי אדריכל אסף קשטן, מקצה 4.5 דונם עבור שטחי ציבור, 62 דונם עבור שטחי ספורט ופנאי וכן 32 דונם שטחים פתוחים, שמתוכם כ-23 דונם יוקצו לטובת פארק עירוני שבתחומו עובר נחל "קנה".
בדצמבר 2020 החליט שר הפנים, אריה דרעי, לאמץ את ההמלצה של הוועדה הגאוגרפית לגבי שטח התוכנית שחלקו בתחומי היישוב ג'לג'וליה וחלקו בשטח המועצה האזורית דרום השרון, ולהעבירו לסמכות המועצה המקומית ג'לג'וליה, למעט השטח בדרום התוכנית המיועד לתעסוקה. ג'לג'וליה והמועצה האזורית דרום השרון הסכימו על חלוקת ההכנסות משטח זה המיועד לתעסוקה.
בחודש שעבר אף אישרה הוועדה להפקדה תוכנית להקמת פרויקט דיור להשכרה ארוכת טווח ביישוב, הכוללת הקמת 4 בניינים בני 7 קומות מעל קומות מסחר עם 100 דירות להשכרה בשטח של כ-6 דונם. הפרויקט צפוי לפעול לפי המודל של שכירות ארוכת טווח של החברה הממשלתית דירה להשכיר, במסגרתו חוזי השכירות יכללו שכר דירה קבוע לטווח ארוך, והחברה שתזכה במכרז ותקים את הפרויקט תבצע את תחזוקתו.
יו''ר הוועדה מחוזית לתכנון ולבנייה, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית נותנת מענה למצוקת מחוסרי הדיור בחברה הערבית על קרקע מדינה. כמו כן, היא מציגה תפיסה תכנונית עדכנית, התורמת להתפתחות היישוב ומספקת יחידות מגורים בבנייה רוויה, שטחי ספורט נרחבים, פארק עירוני ופארק לאורך נחל קנה לרווחת תושבי העיר".