השכרה אסורה של צימירים בהר מירון, חתונות לא מאושרות, קיום טיפול אסתטי במרפאה למרות ההגבלות, תספורת במספרה כשהיה סגר ועוד - אלו רק חלק מהסיבות בגינן קיבלו אזרחי ישראל דו"חות קורונה. כ-86 אלף קנסות קורונה שניתנו על ידי המשטרה נקלטו במרכז לגביית קנסות בין מרץ ליוני. סכום כלל הקנסות עומד על כ-38 מיליון שקל. כך עולה מהנתונים שהעביר המרכז לגביית קנסות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בקנסות שמטילה המשטרה בעוד שהמרכז גובה את הקנסות. במרכז שולחים מסרונים למקבלי הקנסות לשלם לפני שמתווספים פיגורים, ויש למקבל הדו"ח עד 90 יום לשלם.
1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
(צילום: אלכס גמבורג )
מהנתונים עולה כי ביוני נקלטו כ-32 אלף קנסות בגובה של 200 שקל לקנס, לעומת 5,071 קנסות בלבד בסכום זה במאי ורק 241 באפריל. בגזרת הקנסות על סך 500 שקל נקלטו במאי כ-21 אלף קנסות לעומת אפריל, אז נקלטו כ-23 אלף קנסות, וביוני, אז נקלטו 263 קנסות בלבד. בסך הכול התקבלו בין מרץ ליוני כ-37 אלף קנסות של 200 שקל וכ-47 אלף קנסות של 500 שקל.
ומה לגבי קנסות של 5,000 שקל? על פי הנתונים, בין מרץ ליוני הוגשו 1,420 קנסות של 5,000 שקל. ביוני נקלטו 175 קנסות כאלו, במאי 525, באפריל 580 ובמרץ 138.
על אילו עבירות ניתנו הקנסות? בין הסיבות למתן הדו"ח מצאנו שלל מצבים - חקלם מובנים וחלקם קצת פחות. כך, בין השאר ניתנו קנסות לאנשים שהדליקו מדורות בהר מירון ולבעלי חדרי אירוע שהשכירו יחידות אירוח/צימר בשטח מירון על אף האיסור.
בנוסף, ניתנו קנסות על הפעלת מרפאה או חדר ניתוח המיועד לצורך אסתטי, הפעלת אולם אירועים, הפעלת מקום תרבות או קיום פעילות תרבות, הפעלת מספרה כשאסור היה, הפרת חובת בידוד, הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות, סירוב להוראת שוטר, קיום תפילה וחתונה בניגוד לתקנות, הפעלת מסעדה וחנות בגדים בניגוד לתקנות וכמובן, על אי עטיית מסכה.
עוד עולה מהנתונים כי החודש שבו ניגבו הכי הרבה קנסות קורונה היה חודש אפריל, עם קנסות בסך כולל של 5.8 מיליון שקל. אחריו מדורג חודש מאי עם 2.1 מיליון שקל, מרץ עם 391 אלף שקל גבייה ויוני עם 290 אלף שקל בלבד סכום גבייה.