החוב נמחק, הדליפה תתוקן והגז יופעל מחדש: בעקבות הפרסום ב-ynet, חברת אמישראגז מחקה חוב בסך 2,600 שקל לאדלה פלדמן (75), שסיפרה השבוע באולפן ynet כי קיבלה את ההודעה על החוב בעקבות דליפת גז שהתרחשה בתוך קיר ביתה.
"מייד אחרי השידור קיבלנו תגובות שממש חיממו את הלב מאנשים שגם הזדהו וגם רצו לעזור", מספרת אביטל חיימן, נכדתה של אדלה "בהמשך התקשרו מאמישראגז ואמרו שהם פוטרים את סבתא שלי מכל חוב, וגם התחייבו לתקן בחינם את כל מה שקורה עם הצנרת של הגז". בנוסף ציינה חיימן את העזרה מח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, שפנה ל-ynet בתום השידור כדי להשיג את הפרטים של המקרה ולסייע.
>>נתקלתם בחיוב חריג? מרגישים שהפרו את הזכויות שלכם כצרכנים? פנו אלינו בדואר האדום
1 צפייה בגלריה
אדלה פלדמן
אדלה פלדמן
אדלה פלדמן ונכדתה אביטל חיימן
מוקדם יותר השבוע סיפרו הסבתא והנכדה באולפן ynet כי חשבון הגז של פדלמן, אשר מתגוררת לבדה ומתקיימת מקצבה של הביטוח הלאומי, זינק מכ-80 שקל בחודשיים ל-2,600 שקל. לטענת חיימן, בחברת אמישראגז הסבירו לה כי "הייתה דליפת גז בתוך הקיר ולכן הגיע החשבון הזה". אבל בחברה לא הסתפקו בכך ולפני כחודש סגרו לקשישה את זרימת הגז לדירתה עד שתשלם את החוב או תתקן את הדליפה - כמובן שעל חשבונה. כאשר בינתיים, היא אינה יכולה יכולה לבשל או להשתמש בגז.
כשחיימן ניסתה לברר איך אף אחד לא הריח את דליפת הגז אמרו לה לדבריה כי "זו דליפה בתוך הקיר שעוברת בצינור אל הרצפה. שאלתי איך זו אחריותנו אם אין לנו דרך לעלות על זה".

חיימן סיפרה כי המזל העיקרי היה שדבר לא הוצת ולא נגרם נזק לסבתא שלה או לדירה. "בחברה ניסו לעזור לי אבל אמרו שידיהם כבולות כי 'זו אחריות הצרכן'. אמרו לי לשלוח מכתבים שסבתא חולה ומקבלת השלמת הכנסה, הייתי צריכה לשלוח מייל עם כל המחלות שלה, יש לה מטפלת, ולשלוח טפסים כדי שיגידו לי שהיא זכאית ל-30% הנחה. למה היא צריכה להיות אישה חולה עם המון טפסים מביטוח לאומי כדי שתהיה התייחסות למקרה הזה? גם עם 30% הנחה התקציב שהיא מקבלת מביטוח לאומי לא מגיע לסכומים האלה. ניסינו לשלוח להם המון טפסים, להראות להם שחודשיים לפני הדליפה השעון לא זז, שלא היה שימוש בגז בכלל. לא טרחו להסביר לנו איפה התקלה, לא באמת הבנו מה קורה".
עוד סיפרה חיימן כי "סבתא שלי עד היום בלי גז, היא אכלה סנדוויצ'ים במשך כמה שבועות כי לא ידענו מה לעשות, פחדנו שאם נתנתק יגידו שאנחנו צריכים לשלם את החשבון". היום הגז של פלדמן עדיין מנותק, אך כעת הן מקוות שהטיפול של אמישראגז יהיה מהיר ויעיל.
חיימן הוסיפה היום: "מאוד חשוב לי שהחברה בכל מקרה תעשה בדק בית לתהליכים ולמדיניות שבה היא נקטה, ועל כל מה שקורה בתפעול וטיפול באירועים כאלה. כי פה אנחנו מדברים על אירוע נקודתי שעלה לתקשורת ונפתר, אבל יכולים להיות עוד הרבה אירועים כאלה ואני באמת מאמינה שצריך למצוא פתרון לסוגיות כאלה, ולא להפיל את האחריות על הצרכן כאשר זה מגיע לסכומים כאלה".
מאמישראגז נמסר בתחילת השבוע בתגובה: "בשבוע החולף היינו בקשר שוטף עם הלקוחה ונכדתה והצענו לה לבצע את התיקון וכן הנחה בגין חוב הגז אך עד כה לא התקבלה מהן מענה. לפנים משורת הדין, החברה מציעה ללקוחה הנחה בגובה 50%. נמשיך לעמוד עמה בקשר עד לפתרון הבעיה".