קבוצת עזריאלי הודיעה הערב (שלישי) כי אורי קילשטיין, מנכ"ל קניוני עזריאלי, יסיים את תפקידו, וזאת בהמשך להחלטה משותפת עם הנהלת הקבוצה. קילשטיין נכנס לתפקיד לפני כשנה לאחר ששימש כמשנה למנכ"ל ומנהל אגף הסחר והשיווק בחברת שופרסל.
קילשטיין הוזכר השבוע כאחד המועמדים להחלפתו של איציק אברכהן שהודיע במפתיע על כוונתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל שופרסל בעוד חודש וחצי. קילשטיין היה במשך שמונה שנים משנה לאברכהן ונחשב בזמנו ליורש המיועד להחליפו. מקורביו אמרו אז כי העריך שפרישתו של אברכהן לא צפויה בטווח הנראה לעין ולכן החליט "לנצל" את ההמתנה לתפקיד נוסף, הפעם כמנכ"ל.
בשופרסל מיהרו להגיב וטענו: "אין שום מועמד שנכון לעכשיו התפקיד סוכם איתו. כפי שהודיעה החברה בתחילת השבוע תוקם ועדת איתור מצומצמת מטעם הדירקטוריון. הרי הוועדה טרם התכנסה ואפילו לא גיבשה רשימת מועמדים. החלטת הדירקטוריון תתקבל באופן עצמאי ובלתי תלוי". ההערכה כי סיום תפקידו הכמעט מידי של קילשטיין היה בהוראת דנה עזריאלי ש"לא אהבה" את העובדה כי לאחר שנה בלבד בתפקידהוא מתמודד על תפקיד אחר.
2 צפייה בגלריה
אורי קילשטיין
אורי קילשטיין
אורי קילשטיין
(צילום: דנה קופל)
אברכהן מכהן כמנכ"ל שופרסל מזה כעשור ובתפקידים שונים בשופרסל משנת 2000. עדיין לא ידוע מהן הסיבות שגרמו לו לפרישה. לאחרונה נחקר אברכהן ברשות התחרות יחד עם בכירים נוספים בענף המזון בחשד לתיאום העלאת מחירים לכאורה וחשד לתאומים אסורים עם ספקים ויתכן שהחקירה השפיעה על ההחלטה. בישיבת הדירקטוריון הבוקר הוחלט להקים מיידית ועדה לאיתור מנכ"ל חדש בראשות היו"ר.
במכתב ששלח אברכהן השבוע לעובדי שופרסל נכתב בין היתר: "החלטתי שהגיע העת להיפרד מהחברה ומתפקידי כמנכ"ל הקבוצה. שנות עבודתי בחברה היו מרתקות ומספקות מאוד. אני מוקיר ומעריך מאוד את נוחי דנקנר שהאמין בי ומינה אותי למנכ"ל הקבוצה. כניסתי לתפקיד בינואר 2012 הייתה בימים לא פשוטים לחברה ואני מסיים ומשאיר אחרי חברה בריאה, חזקה ומקצועית".
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)

אברכהן יוצא משופרסל כאיש עשיר באמצעות האופציות שהיו בידו, החבילה האחרונה שמימש הייתה בשווי של כ-13 מיליון שקל. אחת ההערכות שנפוצו עם היוודע דבר התפטרותו של אברכהן היא שהוא מועמד לתפקיד בכיר במערך הקמעונאות של אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת רשת יינות ביתן ובקרוב מפעילת רשת חנויות הנוחות 7 אלבן. דובר שופרסל הודיע בשמו של אברכהן כי "הוא מכחיש בכל תוקף את הנאמר לגבי כוונתו כביכול לעבור לנהל את רשת יינות ביתן, לא היה ולא נברא".
שופרסל מתנהלת ללא גרעין שליטה ובעלי המניות הגדולים שלה הם גופים מוסדיים. אברכהן התחיל בשופרסל בשנת 2000 כמנהל אזור חיפה והתקדם בשרשרת הניהול עד למינויו ב-2012 למנכ"ל החברה במקום אפי רוזנהויז. לזכותו נזקפים הישגים רבים, בהם: צמיחה למחזור של 15 מיליארד שקל, הפיכת שופרסל לחלוצה בפיתוח מכירות באונליין ופיתוח המותג הפרטי.