שופרסל רוצה להתרחב לתחום חנויות הסטוק, שצברו תאוצה גדולה בתקופת הקורונה. ענקית המזון נמצאת במגעים לרכישת דן דיל - רשת המייבאת ומוכרת בסיטונאות מוצרי צריכה זולים עם התמחות בתחום היצירה, שבעליה דני אסטרוג היה בעבר מייסד ושותף במקס סטוק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זהו לא הניסיון הראשון של הרשת לחדור לתחום, ולפני כן היא התעניינה ברכישת קרביץ, אך הבעלים שלה נסוג בינתיים מכוונות המכירה. לפני כשנה רכשה יוחננוף את זול סטוק, ואיתן יוחננוף הסביר אז כי קיימת סינרגיה בין עסקי הסטוקים לסופרים, כולל הכנסת חלק ממגוון הסטוק לסניפי הסופרים. שופרסל לא התייחסה לקיומם של המגעים.
2 צפייה בגלריה
משפחת אסטרוג, בעלי דן דיל
משפחת אסטרוג, בעלי דן דיל
משפחת אסטרוג, בעלי דן דיל
(צילום: גיל נחושתן)
מדובר בחברה משפחתית ותיקה הפעילה משנת 1994. הכל החל לפני יותר מ-50 שנה, כשאביו של דני פתח דוכן קטן בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. בהמשך הוא החל לרכוש מוצרי מכס מוחרמים, עודפים מטייוואן ומארצות הברית, ולאחר מכן נכנס לתחום הצעצועים הזולים והפך מזוהה עם יבוא חומרי יצירה, שאותם המשפחה משווקת בסיטונאות גם לרשתות אחרות.
לצד מרכז לוגיסטי ופעילות היבוא והסיטונאות, מפעילה החברה תשעה סניפים (באר שבע, פרדס חנה, נס ציונה, עפולה, יבנה, עכו, פ"ת, ר"ג, קריית חיים) המציעים אלפי פריטים ופועלים במתכונת דומה לחנויות הסטוק בארץ ובאתר אונליין.
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן שופרסל
איציק אברכהן שופרסל
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל. רוצה לצמוח
(צילום: סיון פרג', אביהו שפירא )

מחפשת מנועי צמיחה

שופרסל, שמחזור מכירותיה נושק ל-15 מיליארד שקל והגיע כמעט למיצוי בתחום מכירת מזון לצרכנים, כמעט שאינה יכולה לרכוש סניפים נוספים בשל כוחה העצום בשוק הסופרים, ולכן היא מחפשת כל העת מנועי צמיחה חדשים שיאפשרו לה להמשיך לגדול. במסגרת מדיניות זו, שמוביל מנכ"ל הרשת איציק אברכהן, נרכשה רשת הפארם ניו-פארם, כיום Be, וחברת אמיגה המשווקת מזון לשוק המוסדי, לאחר שהחלה בדוכן בשוק התקווה והפכה לספקית מזון לבתי מלון, חברות קייטרינג ובתי ספר.
אם יבשילו המגעים עם משפחת אסטרוג, תוכל שופרסל לחדור גם לתחום השוק המוסדי של כלי כתיבה וכו'. יש לציין כי רשתות הסטוקים פורחות בארץ בשנים האחרונות ומבטאות את חיבת הציבור למוצרים זולים שניתן לרכוש בדחיפות גדולה.
מ-2020, תקופת הקורונה, חוו רשתות הסטוק פריחה גדולה מאחר שהן נותרו פתוחות והוכרזו "חיוניות", דבר שהזניק את המכירות לשיא, במיוחד בגלל שחנויות הצעצועים, למשל, היו סגורות. עם זאת, הרשתות שבנויות על תחלופה מהירה של אלפי פריטים זולים סבלו ב-2021 מקשיים באספקת סחורות בגלל השיבושים בייצור בסין ובתובלה.