שירותי הסטרימינג יתייקרו בקרוב? משרד האוצר מעוניין להחיל בחוק ההסדרים הקרוב חובת תשלום מע"מ על חברות לא ישראליות שמוכרות שירותים דיגיטליים לצרכנים ישראליים, בהם שירותי סטרימינג כדוגמת נטפליקס, אפל מיוזיק וספוטיפיי. לפי האוצר, הצעד צפוי להגדיל את הכנסות המדינה בכ-500 מיליון שקל בשנה. החברות הן אלו שישלמו את המס כמובן אך הן יכולות לגלגל אותו לצרכנים באמצעות העלאת מחירים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מדובר בהצעת חוק המכונה "מס נטפליקס" והיא נידונה עוד בממשלת בנט-לפיד ולמעשה פוצלה מחוק ההסדרים הקודם 10 ימים בלבד לפני ההצבעה. לפי ההצעה, על שירותים אלו יוטל מע"מ בגובה 17%, מה שעלול בסבירות גבוהה להתגלגל גם למחיר הסופי לצרכן.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית נטפליקס
אפליקציית נטפליקס
אפליקציית נטפליקס
(צילום: shutterstock)
באוצר טענו כי "על מנת למנוע אפליה בין חברות עסקים ישראלים לעסקים זרים, מוצע בהתאם להמלצות ה-OECD להחיל חובת תשלום מע"מ על חברות שמקום מושבן אינו בישראל בגין מכירת שירותים דיגיטליים לצרכנים ישראליים. שירותים דיגיטליים כוללים קנייה מקוונת של מוצרים כגון שירותי סטירימינג (הזרמת מדיה) מסוג טלוויזיה או נגנים ומשחקים. מרבית החברות המספקות שירותים אלה הינן חברות בינלאומיות כגון נטפליקס, גוגל (גוגל play), אפל (appstore), אמזון וכו'".
מנכ״ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, אמר בתגובה: "מדובר בצעד מבורך שימנע אפליה של עסקים מקומיים בישראל אל מול חברות גלובליות. המצב הקיים מאפשר לענקיות הטכנולוגיה, למשל, למכור שירותים לישראלים בישראל בלי לשלם מס בניגוד לעסק מקומי ישראלי שחייב בגביית מע״מ - זה יתרון בלתי הוגן. מצופה מהתאגידים הבינלאומיים לספוג את העלייה הזאת ולא להטיל אותה על הצרכנים".