10 ימים בלבד לפני ההצבעות המתוכננות על חוק ההסדרים בשבוע הבא - ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה היום (א') את פיצול חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה וכן את פיצול העברת חובות לתשלום מס ערך מוסף בייבוא שירותים דיגיטליים מחוק ההסדרים הנרחב ביותר בתולדות המדינה. הפיצול יונח על שולחן מליאת הכנסת מחר והוא דורש את אישורה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החוק שהוצא מחוק ההסדרים ומכונה "חוק נטפליקס", קובע שיוטל מע"מ בשיעור של 17% על שירות דיגיטלי. כלומר, לכאורה התעריף לצרכן היה אמור להתייקר ברגע שיעבור החוק. כך נמנעת בינתיים גם התייקרות שירות הסטרימינג הפופולרי נטפליקס באותו השיעור.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית נטפליקס
אפליקציית נטפליקס
אפליקציית נטפליקס
(צילום: shutterstock)
היו"ר קושניר פירט לעניין חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה כי "קיימנו שלושה דיונים בנושא הזה, ראינו כמה מורכב החוק ונושא שותפויות וקרנות השקעה. אני מציע לחברי הוועדה לפצל את החוק הזה מחוק ההסדרים כדי לתת לו את תשומת הלב הנדרשת. כאשר התקציב יעבור, נחזור לדון בחוק הזה, כי יש בו הרבה דברים חשובים. כולנו מסכימים שמדינת ישראל צריכה לגבות מס אמת מהעוסקים במשק".
לעניין מע"מ בייבוא שירותים דיגיטליים, ציין יו"ר הוועדה: "תוך כדי דיון עלה שיש כאן חוק מורכב והיה רצון של הוועדה להוסיף לחוק גביית מע"מ במקור - ברכישות מעל 75 דולר, מיסוי יבוא טובין לישראל. לכן גם כאן אני מציע לוועדה לפצל את החוק הזה מחוק ההסדרים. נחזור אל החוק בהמשך. אני מזכיר שמיסוי דיגיטלי נהוג בכל העולם ואנחנו חייבים להתעדכן. מדובר במס אמת, ובנוסף יש פה חברות ישראליות שמתחרות בעולם הזה, גם מכאן החשיבות בחוק הזה".
מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, אמר כי "מתחילת העבודה על חוק מיסוי שותפויות, במסגרת חוק ההסדרים, טענה 'יש עתיד' שחוק זה דורש עבודה מעמיקה, אשר תביא בסופו של דבר מזור לאזרחי ישראל, ואין זה ראוי שתעשה בחופזה במסגרת אילוצי הזמנים שמקנה חוק ההסדרים".
ולדימיר בליאקולדימיר בליאקצילום: דוברות יש עתיד
בליאק הוסיף: "סברתי לאורך כל הדרך כי יש לפצל את חוק מיסוי השותפויות מחוק ההסדרים. הדיונים שקיימנו בוועדה רק חיזקו את דעתי. מדובר באחד התחומים המורכבים בדיני המס. השינוי המוצע ישפיע על מאות אלפי יזמים, אגודות וקרנות ועל כן חשוב להקצות לתהליך החקיקה את הזמן הראוי לכך".
לדבריו, "כעת נכון לפצל את מיסוי השותפויות מחוק ההסדרים ולהמשיך את הדיונים אחרי אישור תקציב המדינה. לפיכך אני מודה ליו"ר וועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, על היותו קשוב לעמדת 'יש עתיד' ובתמיכתו בהפרדת החוק מחוק ההסדרים".