3 צפייה בגלריה
תוכנית מתאר אזור תעסוקה חדש הרצליה פיתוח
תוכנית מתאר אזור תעסוקה חדש הרצליה פיתוח
תוכנית מתאר אזור תעסוקה החדש בהרצליה פיתוח
(הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
לגור ליד העבודה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה אתמול (א') להפקדה את תוכנית המתאר החדשה של אזור התעסוקה בהרצליה פיתוח. התוכנית מאפשרת להפוך את האזור ממתחם תעשייה ותעסוקה לרובע עירוני המשלב עירוב שימושים, כולל דיור בר השגה, לצד הרחבת שטחי המלונאות, המסחר, הציבור והתעסוקה. משמעות האישור היא שעם הפקדת התוכנית ואישורה הסופי ניתן יהיה לקדם תוכניות מכוחה להקמת מתחמי המגורים והתעסוקה החדשים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בסך הכל, מדובר בתוספת זכויות של כ-1.2 מיליון מ"ר לשימושים השונים, ועד 2,300 יחידות דיור קטנות בשטח ממוצע של 50 מ"ר (עד 2 חדרים), בנוסף לכ-750 יחידות דיור מוגן. עם יציאת התוכנית לפועל, הרובע צפוי לכלול כ-90 אלף מועסקים וכ-5,000 מתגוררים.
אזור התעסוקה המערבי בהרצליה מאופיין בתעסוקה זעירה, תעשייה קלה, תעשיית הייטק מהמובילות בארץ, אזורי בילוי ומלונאות. ב-2016 הכין מינהל ההנדסה בעיר תוכנית אסטרטגית להתחדשותו, שאומצה על ידי הוועדה המקומית. שלוש שנים לאחר מכן, החליטה הוועדה המחוזית לקדם את תוכנית המתאר. במקביל, עד כה אושרו והופקדו תשע תוכניות מפורטות מכוח התוכנית בהיקף כולל של כ-370 אלף מ"ר, מתוכם כ-18 אלף שטחים לצרכי ציבור וכ-700 יחידות דיור.
3 צפייה בגלריה
תוכנית מתאר אזור תעסוקה חדש הרצליה פיתוח
תוכנית מתאר אזור תעסוקה חדש הרצליה פיתוח
עד 2,300 יחידות דיור קטנות. תוכנית המתאר
(הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
במסגרת תוכנית האב לתחבורה באזור, הוגדרו פרויקטים נדרשים לטווח המיידי, שכוללים את שיפור הגישה לאזור התעסוקה באמצעים שאינם רכב פרטי וחלקם הגדול קיימים או בשלבי תכנון וביצוע, כגון שיפור שירות התחבורה הציבורית בעיר מתחנת הרכבת, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ועוד. בנוסף, מתבססת התוכנית על תכנון פרויקטים להסעת המונים כגון הקו הירוק של הרכבת הקלה והמטרו. יצוין כי כיום ההגעה לאזור התעסוקה מלווה בפקקים ועומס רב.
כחלק מההתמודדות עם תוספת כלי רכב פרטיים שיכנסו לאזור, התוכנית מגדירה תקן חניה במסגרתו החניות לא יהיו רשומות על בעלי המשרדים אלא יהיו מיועדות לציבור הרחב, שיוכל להשתמש בהן גם אם בתשלום. אשר למתחמי המגורים, לא יוקצו להם חניות, אולם השימוש בחניות לטובת המשרדים בשעות הבוקר ישמש את המגורים לאחר שעות העבודה. לא תתאפשר חניה בשטחים ציבוריים פתוחים, במקום זאת יוקמו חניונים תת-קרקעיים ציבוריים.
3 צפייה בגלריה
תוכנית מתאר אזור תעסוקה חדש הרצליה פיתוח
תוכנית מתאר אזור תעסוקה חדש הרצליה פיתוח
גשרים צפים מעל כביש החוף. התוכנית מהאוויר
(הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
מהוועדה נמסר כי במסגרת התוכנית יורחבו הדרכים הקיימות לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים ויאותרו ארבעה מיקומים עבור הקמת גשרים מעל כביש החוף כדי לייצר חיבור של רובע העסקים לעיר. התוכנית אף מגדילה את היקף השטחים לצרכי ציבור בארבעה דונם עד ל-12 דונם (כ-35 אלף מ"ר) לאורך הצירים הראשיים באזור התעסוקה.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר: "התוכנית מציעה עקרונות מרכזיים למיצוב אזור התעסוקה כרובע נגיש, דינמי, פעיל ובעל חוזק כלכלי, וכל זאת לצורך שמירה והעצמת החוסן העירוני במציאות שבה מספר יחידות הדיור ומספר התושבים גדל בהתמדה".
יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק, מסרה: "תוכנית המתאר לאזור התעסוקה של הרצליה ממחישה כיצד ניתן לעדכן תכנון אזורי תעסוקה ולהפכם לעוגן מרכזי בחיי העיר. התוכנית מעודדת שילוב שימושי מלונאות, מגורים ושירותים נוספים, במידה ובמינון המחזקים את כוח המשיכה של האזור לעסקים בילוי ופנאי. כמו כן, התוכנית מבטיחה מתן שירותים חיוניים לתושבים העתידיים, ובכלל זה פיתוח מערכות תחבורה ציבורית ובכללם רכת קלה (הקו הירוק הנמצא בביצוע) והמטרו, רחובות מוצלים ונגישים להולכי רגל ורוכבי אופניים, מוסדות ציבור, גנים וגינות לרווחת ככל הציבור".