התחדשות עירונית רחבת היקף בבת ים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, אישרה היום (ב') להפקדה תוכנית פינוי בינוי ברחוב אילת בעיר. במסגרת התוכנית יהרסו 9 מבני שיכון ישנים בני 3 קומות עם 192 דירות לטובת 3 בניינים בני 10 קומות ועוד 4 מגדלים בני 37 קומות עם 700 דירות חדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית, שקודמה על ידי קבוצת גבאי, משתרעת על שטח כולל של 32 דונם בסמוך לנתיבי איילון, ברחוב אילת 1-9. היא כוללת עירוב שימושים: 6,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 7,700 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-10 דונם של שטחים פתוחים. מתוך כלל הדירות שייבנו, 140 מהן יוקצו לטובת יחידות דיור קטנות (דיור בר השגה). המגדלים ישלבו את החזיתות המסחריות בקומת הקרקע.
1 צפייה בגלריה
הפרויקט בבת ים
הפרויקט בבת ים
פרויקט אילת בבת ים
(הדמיה: קבוצת גבאי)
התוכנית, שנערכה על ידי משרד דאובר אדריכלים, מקצה שטח של 1.6 דונם לטובת מבנה ציבור בפינת הרחובות אילת ושלום אש. בחלקה המזרחי יוקם מבנה בן 11 קומות שישלב שטחי תעסוקה, והוא יהווה חיץ בין מגדלי המגורים לנתיבי איילון. בין מבנה התעסוקה למגדלי המגורים מתוכננת רחבה עירונית שתשמש לרווחת התושבים. בחלקה הצפון-מערבי יוקצו השטחים הפתוחים.
מהוועדה המחוזית תל אביב נמסר כי בהיבט התחבורתי, משרד התחבורה מתכנן להעביר בתחום התוכנית אחד משבילי "האופנידן" וכן מתוכנן קו של "מהיר לעיר", שצפוי לעבור ברחוב מבצע סיני הסמוך. כמו כן, נקבעה בתוכנית הארכה של רחוב אילת (רחוב ללא מוצא) צפונה והתחברות לרחוב התחיה.
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, ד"ר אדר' חוה ארליך, מסרה כי "מדובר בתוכנית שהיא בשורה של ממש עבור דיירי הבתים הישנים שלאורך האיילון, ומצליחה בד בבד לשמור על ערכי שימור ושטחי ציבור לרווחת התושבים".
בעלי קבוצת גבאי, אלי גבאי, הוסיף: "במקום שכונה עם בניינים ישנים, יוקמו מגדלי יוקרה עם 700 דירות במיקום אסטרטגי בעיר, ליד תחנת הרכבת ובסמוך למחלף איילון. אנחנו מקדמים את הפרויקט הזה כבר 6 שנים ושמחים שהגענו לשלב זה". היקף ההשקעה של החברה בפרויקט – כמיליארד שקל.