מיקום המזגן ישפיע מאוד על היעילות האנרגטית שלו. ובמילים אחרות: על חשבון החשמל שלכם ועל כמות התקלות שתצטרכו להתמודד איתם בהמשך. בכתבה הקודמת, הרחבנו על הדברים שחשוב לדעת כשמתלבטים לגבי מיקום היחידה הפנימית. בכתבה זו, נרחיב על היחידה החיצונית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הרחיקו מצמחייה, מכביסה ומכל מה שיכול לחסום את הפתחים

אחד הדברים שגורמים להכי הרבה תקלות במזגנים הוא חסימה של פתחי הכניסה והיציאה של האוויר. לכן, הקפידו להרחיק אותו מצמחיה, הימנעו מלמקם אותו בסמוך למתלה כביסה ודאגו שהשטח סביבו יהיה פנוי גם בעתיד.
בכך, תמנעו מעצמכם את הצורך להקפיד על תחזוקה גבוהה (גיזום שיח לעתים קרובות מדי, למשל) ולא תגרמו לנזק לרכיבי המזגן (במקרה שבגדים יחסמו את הפתחים שלו).

מקום יבש, מוצל ומוגן מפני רוחות

נכון, זה נשמע כמו יותר מדי דרישות, אבל כדאי מאוד למקם את היחידה החיצונית במקום שימנע בלאי מואץ שלה.
אם היא תהיה חשופה לשמש חזקה לאורך רוב שעות היממה ולרוחות חזקות, היא תפעל בצורה הרבה פחות יעילה אנרגטית, וגם תתבלה מהר יותר. כך גם לגבי מיקום למקור חום נוסף.
לכן, גם אם אתם מתקינים את היחידה החיצונית (המדחס) בתוך מסתור כביסה, דאגו להרחיק את היחידות אחת מהשנייה, ככל הניתן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

דאגו לתושבת מתאימה ולעיגון בטוח

היחידה החיצונית אמורה להיות מותקנת בצורה בטוחה, על גבי תושבת המתאימה למשקל שלה. עליה להיות מעוגנת עם ברגים בצורה טובה לקיר, ובאופן שיאפשר לה לעמוד בזעזועים כתוצאה מפעילות רצופה לאורך זמן רב.
רעידות אלו, עלולות לגרום למזגן להרעיש מאוד במהלך פעולת המיזוג, ואף לשחוק במהירות את הרכיבים הפנימיים שלו.
שימו לב, שאם אתם מתגוררים בסמוך לים, חשוב מאוד שהתושבת תהיה עשויה מברזל מגלוון בגלוון חם, בכדי שהיא לא תחליד ותאבד מהיציבות שלה תוך זמן קצר.
דבר המסכן אתכם, את השכנים ואת העוברים ושבים, וחושף אתכם לאחריות נזיקית בהיגרם נזק.
כמו כן, בחירת מיקום ההתקנה צריכה להיות כזו שצופה פני עתיד, ומאפשרת גישה נוחה ובטוחה לצורכי תחזוקה שוטפת ותיקונים.

מרחק מהיחידה הפנימית

המרחק של היחידה החיצונית צריך להיות לכל היותר 10 מטר מהיחידה הפנימית. זאת, משום שהצנרת המקשרת ביניהם, אמורה להיות באורך זה ולא מעבר לכך.
כמו כן, חשוב לשמור על הפרש גבהים מקסימלי של 5 מטר בין היחידה החיצונית לפנימית.

מיקום שלא יסכן ילדים ועוברי אורח ולא יפגע בחזות הבניין

חשוב מאוד שהמיקום של היחידה החיצונית לא יהיה נגיש לילדים קטנים. הסקרנות שלהם גדולה, והם יכולים לנסות להכניס לתוך המדחס חפצים שונים, אבנים, מקלות או חלילה אצבעות. כמו כן, חשוב שהיחידה לא תחסום מעבר של עוברים ושבים, ואם היא ליד שביל הליכה המוביל למתלה כביסה למשל, דאגו לתלות במיקום שלא יסרבל את מסלול ההליכה היומיומי שלכם.
זאת, או בעזרת הרחקת השביל מהיחידה החיצונית, או בחירת מיקום חלופי ליחידה זו.
אם אתם מתגוררים בבית פרטי, הקפידו לא להתקין את היחידה צמוד מדי לגובה הקרקע, והקפידו על תושבת מתאימה. אם אתם מתגוררים בבניין, הימנעו ככל הניתן מפגיעה באחידות חזית הבניין.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

רוצים להימנע מצרות? הרחיקו מחדר שינה של השכנים

גם אם המזגן שלכם הוא חדש יחסית ובדירוג אנרגטי גבוה, עדיף שתתקינו אותו רחוק ככל הניתן מחלון חדר השינה של השכנים. בכך, תמנעו מעצמכם ויכוחים מיותרים, ותשמרו על יחסי שכנות טובים.
מספיק שרכיב אחד יתקלקל, הרי שרמת הרעש תעלה. לעתים, מספיק בשבר קטן של אחד הרכיבים מפלסטיק, או בתזוזה קלה של המזגן על התושבת שלו, בשביל לגרום לרעש בלתי פוסק ומטריד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמו כן, דאגו להתקנה מקצועית של צינור ניקוז המים של המזגן, כך שלא יפגע בתשתיות הבניין (רטיבות בקירות חיצוניים ופנימיים של הבניין), לא יטפטף על מזגן של השכנים שמתחתיכם ולא ירטיב להם את את המרפסת או את הכביסה.
פורסם לראשונה: 17:20, 18.07.21