חברת הקנאביס הרפואי יוניבו תעשיות פרמצבטיות, המייצרת ומספקת מוצרי קנאביס רפואי בארץ וכן מספר חברות בנות בבעלותה, הגישו היום (שלישי) בקשה דחופה לעיכוב הליכים וגיבוש הסדר חוב וכן בקשה למינוי מנהל הסדר. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ברטוב ושירלי וילנסקי ממשרד ברטוב ושות', במסגרת תיקון לחוק המאפשר לחברות שנקלעו לקשיים בתקופת הקורונה לפנות לבית משפט במסגרת הליך בו ממונה מנהל הסדר ולא נאמן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
למעשה, על פי הליך זה השליטה לא נלקחת מהנהלת החברה. מנכ"ל יוניבו הוא גולן ביטון. איש העסקים חיים הורביץ, בנו של מייסד חברת טבע אלי הורביץ, הוא בעל מניות בה ומשמש יו"ר. לאחרונה הודיעה החברה על גיוס בסכום של כ-11 מיליון שקל ממייסד פאלו אלטו נטוורקס, ניר צוק. כמו כן , בעבר פורסם כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שימש יועץ עסקי בחברה, אבל לא עוד.
2 צפייה בגלריה
קנאביס רפואי. המחשה
קנאביס רפואי. המחשה
קנאביס רפואי. המחשה
(צילום:shutterstock)
במסגרת הבקשה נטען כי "החברה שעיקר פעילותה מתמקד בתחום הפיתוח, הגידול, היצור והאספקה של מוצרים רפואיים על בסיס צמח הקנאביס, נקלעה לקשיים משמעותיים בעיקר בעקבות התקינה החדשה שגרמה מחד לעודף רגולציה ומאידך לריבוי מתחרים אשר אינם מאפשרים לה לפרוע או לכל הפחות להקטין את חובותיה כלפי נושיה, ובכללם נושיה המהותיים, שהם מחזיקי אגרות החוב בהיקף מצטבר נטו של כ-21.6 מיליון שקל, בנק מזרחי בהיקף של כ-12 מיליון שקל, וקבוצת אביסרור בהיקף של כ-7.5 מיליון שקל".
2 צפייה בגלריה
יו"ר החברה, חיים הורביץ
יו"ר החברה, חיים הורביץ
יו"ר החברה, חיים הורביץ
(צילום: יריב כץ)

עוד נטען כי "החברה במשא ומתן עם גורמים אשר יאפשרו לה להגיע להסדר חוב כולל עם נושיה ונושי החברות שבבעלותה. לכן, לחברה דרוש מרחב נשימה לתקופה קצרה ומוגבלת". החברה שהיא חברה ציבורית מציינת כי היא "מנוהלת על ידי גורמים מקצועיים בתחום והיא מתנהלת בשקיפות מול נושיה מתוך מטרה להבריא את החברה. מפעל החברה ממוקם באשקלון ומדובר במפעל ייחודי המסוגל לייצר גם תפרחות וגם שמנים כמוצרי קנאביס רפואי".
אהוד אולמרט מסר בתגובה כי "אני מקווה שהחברה תיחלץ מקשייה. איני מעורב בענייניה כבר זמן רב".
מטעם החברה נמסר: "כמו חברות רבות שעוסקות במוצרים מבוססי קנאביס, גם יוניבו נקלעה לקשיים כתוצאה מעודף רגולציה של התחום בישראל, שינויים לא צפויים וחוסר בתקינה מתאימה לייצוא ועוד. קשיים אלה גרמו לחברה, שהחזיקה בכל שרשרת הערך של התחום עם מפעל ייצור, חוות גידול, בית מסחר ובית מרקחת, הפסדי ענק. יוניבו פנתה לבית המשפט על מנת לבצע מהלכי הבראה הכרחיים שיביאו להחזר חובותיה".