למרות התנגדותו של איש העסקים לב לבייב, בית המשפט העליון אישר בשבוע שעבר כי מכירתה של הווילה היוקרתית בסביון של בנו, שלום לבייב, שמצוי בהליך פשיטת רגל, לא תעוכב והיא תוכל להימכר על ידי הנאמן לנכסי הבן, עו"ד ערן קאופמן. אולם, התמורה שתתקבל ממכירת הנכס לא תחולק לנושים אלא תישאר בידי הנאמן, זאת עד להכרעה בערעור שהגיש האב על החלטת בית המשפט המחוזי שאפשר את מכירת הנכס.
ביולי האחרון אישר המחוזי כי הווילה המדוברת שנרכשה מכספו של לב לבייב תימכר כדי לשלם כסף לנושי הבן. חובות הבן הם בסך 700 אלף שקל בלבד לעומת שווי הנכס שעומד על מעל ל-10.5 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מימין: לב ושלום לבייב
מימין: לב ושלום לבייב
לב (מימין) ושלום לבייב
(צילום: יוני טובלי, אוראל כהן)
הזכויות בווילה נתונות לבן שלום לבייב ולבת זוגו לשעבר אורלי לבייב. מדובר בבית רחב ידיים בסביון, בית עם ארבעה מפלסים ובריכת שחייה, שבנוי על מגרש בשטח של 2,000 מ"ר. אין מחלוקת כי הנכס נרכש בכספי אביו של החייב, לב לבייב.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, יסכה רוטנברג, קבעה ביולי כי "הנכס הוא נכס של החייב (הבן של לב לבייב-ל.ד). גם אם האב (לב לבייב-ל.ד) מבקש להגן על הנכדים, וגם אם האב הוא ששילם מכספו שלו עבור רכישת הנכס, מדובר בנכס של החייב והמשיבה (פרודתו של הבן-ל.ד). קשה לקבל תוצאה שלפיה חייב המצוי בהליך פשיטת רגל יהא בעלים של נכס יקר ערך, ובה בעת לא ייפרע חובותיו לנושיו, בטענה כי אביו (לב לבייב -ל.ד) מסרב לממשו". מהחלטת בית המשפט עלה כי נרשמה לטובת לב לבייב הערת אזהרה שמהותה הינה כי הבן ורעייתו התחייבו לא לבצע בנכס כל פעולה ללא קבלת הסכמת האב מראש.


לאחר החלטת בית המשפט המחוזי הגיש, כאמור, לב לבייב ערעור לבית המשפט העליון וכן בקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי מרכז. החלטת העליון ניתנה באשר לבקשה לעיכוב ביצוע. לבייב האב טען כי סיכויי הערעור להתקבל גבוהים. מנגד, הנאמן לנכסי הבן, עו"ד ערן קאופמן, התנגד לעיכוב ביצוע ההחלטה של בית משפט המחוזי וכך גם פרודתו של הבן. בית המשפט העליון קבע כי "בנסיבות המקרה, נראה שיש ממש בטענות הנאמן ואורלי, שלפיהן 'אינטרס הנכדים' יוגשם באופן טוב יותר, דווקא באמצעות מימוש הנכס". בית המשפט העליון קבע כי אין לעכב את מימוש הנכס, אולם נקבע כי "ככל שימומש הנכס, והתמורה הכספית שתתקבל בעדו תחולק לנושים, קיים חשש שמא יתעוררו קשיים בהשבת הכסף, במידה ויתקבל הערעור. על כן, יש מקום לעכב את חלוקת הכספים שיתקבלו ממכירת הנכס, ככל שזו אכן תתבצע".