ביצים במחיר אסור ברשת שופרסל: יונתן, תושב בת חפר, גילה שבסניף שופרסל ביישוב מוכרים תבנית של תריסר ביצים בגודל L ב-14 שקל והמחיר נראה לו עגול מדי. מתברר שזה אכן לא מחיר הפיקוח, אלא מחיר גבוה ממנו.
ביצים הן מצרך שמחירו מפוקח על ידי המדינה. תבנית ביצים בגודל זה אמורה להימכר ב-13.97 שקל. אמנם שופרסל ייקרה את הפריט לצרכנים ב-3 אגורות בלבד, אבל עבורה מדובר ברווח גדול יותר, אם מכרה כך מספר רב של תבניות ביצים (הרשת משלמת על תבנית ביצים בגודל זה 10.61 שקלים ללא מע"מ ו-12.41 שקלים עם מע"מ). כך או כך, זה רווח אסור לרשת, שכן החוק אוסר על קמעונאים למכור ביצים מפוקחות במחיר הגבוה ממחיר הפיקוח.
1 צפייה בגלריה
שופרסל בת חפר. גובים על ביצים יותר מהמחיר בפיקוח
שופרסל בת חפר. גובים על ביצים יותר מהמחיר בפיקוח
כסף קטן לצרכן, רווח גדול לרשת. הביצים בשופרסל בת חפר שנמכרו במחיר גבוה מהמחיר בפיקוח
שופרסל בהחלט יכולה למכור במחיר אחר ממחיר הפיקוח, בתנאי שהוא יהיה נמוך ממחיר הפיקוח שמהווה מחיר מקסימום למוצר. כך למשל אם הייתה מוכרת ב-13 שקל - אין עם זה שום בעיה, למרות שזה לא מחיר הפיקוח. באילת המחיר לצרכן הוא ללא מע"מ 11.94 שקל, כך שבאילת אסור למכור ביצים בגודל זה במחיר גבוה מ-11.94 שקל.
לפי חוק הפיקוח על המחירים, ניתן לקנוס בתי עסק בגין מכירת מוצרי יסוד במחיר מופקע.
בישראל יש פיקוח מחירים בין היתר על ביצים בגודל S, M, L ו-XL, מלח, לחם אחיד שלם ופרוס, חלה וחלה פרוסה, חלב 3%, ו-1% בקרטון ובשקית, גבינה לבנה 5%, אשל, לבן, שמנת מתוקה 38%, שמנת חמוצה 15% וגבינות עמק (ונעם) וגלבוע במעדנייה. עד לפני שנתיים גם מחיר החמאה היה מפוקח. הוא הוצא מפיקוח בעקבות הורדת מכס ופתיחת השוק לייבוא. התוצאה: מחירי חפיסות חמאה 200 גרם ברשתות טיפסו ל-13.9-11.9 שקל ומעלה ברוב מותגי הייבוא, במקום כ-8 שקלים מחיר הפיקוח ופחות מ-9 שקלים מחיר הפיקוח לו היה נמשך כיום.
ל-ynet נודע כי "מדובר בטעות ב-3-2 סופרים בסביבה שתוקנה אחרי הפנייה".