דודי עזרא, יו"ר קבוצת אחזקות נטו מזה 40 שנה ואביו של עדי עזרא (בעלה של בר רפאלי), הובא היום (ב') בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד לניסיון להבריח כספים בסכום של מעל 475 אלף אירו לחו"ל. ביהמ"ש שחרר אותו בתנאים מגבילים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי הבקשה למעצר ושחרור בערובה, מתנהלת במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף עם בודקי המכס אולם הנוסעים נתב"ג, חקירה נגד עזרא בחשד להברחת סכום הכסף הגבוה. לפי הבקשה, במהלך בדיקה של אנשי הביטחון של רשות שדות התעופה בחג השבועות, נתפס עזרא בעת יציאתו מישראל ליוון, כאשר במזוודה אשר נשלחה לבטן המטוס הוסלקו 475,695 אירו במזומן.
1 צפייה בגלריה
דודי עזרא
דודי עזרא
דודי עזרא
(צילום: א. סהר)
הכסף התגלה בזמן שהמזוודה עברה שיקוף רגיל ואנשי המכס נדהמו מהסכום העצום שנשלח לבטן המטוס.
עזרא אמר בחקירתו כי ידע שיש להצהיר על הוצאת כספים בערך כה גבוה אולם לדבריו לא ידע היכן עליו להצהיר על כך. לדבריו, הכספים נועדו לשלם לקבלנים לשיפוץ בית נופש אשר רכש באי קורפו.
החשוד נחקר במשרדי היחידה החוקרת הבוקר ומסר את גרסתו וטען כי בין היתר, כאשר נשאל מה מקור הכספים, כי הוא אסף אותם במשך השנים והם נמשכו מחשבונותיו הפרטיים במזומן.
כאשר נשאל היכן המיר את הכספים, לא ידע עזרא למסור פרטים על זהות החלפנים שאצלם השיג את הכספים באירו.
פרקליטיו של עזרא הסכימו לתנאי שחרורו מבלי להודות בעבירות המיוחסות לו.
השופט עמיר שקד שחרר את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית על סך חצי מיליון שקל, ערבות צד ג' על סך 100 אלף שקל והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 יום.
בדיווח לבורסה מסרה חברת נטו, כי "בהמשך לדיווחים בתקשורת, ב-6 ביוני 2022 נמסר לה ע"י דוד עזרא, יו"ר דירקטוריון החברה, כי הוא נחקר ע"י אגף המכס והמע"מ בחשד להוצאת כספים מהארץ ללא דיווח, תוך עבירה לכאורה על הוראות חוק איסור הלבנת הון, ושוחרר בתנאים מגבילים. החשדות עליהם נחקר דוד עזרא אינם קשורים לחברה או למילוי תפקידו בה. החברה מעריכה כי לא יהיה לאמור השפעה על עסקיה ופעילותה".