דודי עזרא פותח לראשונה דלת לשותף חיצוני מתחום העופות, שייכנס לקבוצת נטו אחזקות: נאמנות משפחת עזרא בע"מ, המחזיקה ב-47% ממניות נטו אחזקות, מכרה 3.33% ממניותיה לנור יסכה בע"מ, חברה בבעלות מלאה של דוד מססה, אחד המובילים בענף העופות, העוסק בפטם והודים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מניית הקבוצה קופצת ב-6.1% בפתיחת המסחר בבורסה בתל אביב הבוקר (חמישי), אחרי הדיווח על העסקה. החברה הבת נטו מלינדה קופצת ב-6.5%. מססה הוא בעלי אינטגרציה מהגדולות בענף: החל ממדגרות ועד משחטות. את העופות הוא משווק בעיקר תחת המותג "מעוף".
1 צפייה בגלריה
דודי עזרא
דודי עזרא
דודי עזרא
(צילום: א. סהר)
העסקה בוצעה מחוץ לבורסה, בתמורה לתשלום במזומן של 40 מיליון שקל, המשקף מחיר של 323.5 שקל למניה של החברה - כפול ממחירה בבורסה. בנוסף העניקה הנאמנות לרוכשת אופציה ללא תמורה נוספת, לרכישת 22.8% מיתרת המניות שבידי הנאמנות הניתנת למימוש עד ליום 30.9.2021, במחיר זהה לעסקה הנוכחית. תמורת המניות הנוספות יידרש מססה להוסיף 204 מיליון שקל נוספים. אם אכן יממש את האופציה יוותרו בידי הנאמנות 24.99% ממניות נטו אחזקות.
העסקה נעשתה לפי שווי חברה בסך 1.2 מיליארד שקל ואם תושלם ותממומש האופציה, היא תקפיץ את מססה בדרגה - לעיסוק לא רק בעופות, אלא גם בבשר ודגים.
נטו היא היבואנית הגדולה בישראל לבשר קפוא וטרי. אחזקתה העיקרית של נטו אחזקות היא בחברת "נטו מלינדה", המאגדת בתוכה את מפעלי התעשייה של טיבון וויל (בשר), דלידג (דגים), ויליגר (שימורים) ושלושת האופים (דברי מאפה קפואים).
בנוסף, נטו משווקת מוצרי יבוא נוספים בתחום המזון: בשר טרי, דגים טריים וקפואים, גבינות וכו. עוד מחזיקה נטו אחזקות ב-100% מהבעלות ב"פאלאס" יצרנית כלים חד פעמיים ונרות, ובבעלותה גם מבני נדל"ן בתל אביב. בסך הכל מחזור קבוצת נטו הסתכם בכ-3.5 מיליארד שקל ב-2020.
דודי עזרא, דור שני לחברה, משמש כיום כיו"ר ונשיא החברה, וזאת לאחר שלפני שנה וחצי בנו, עדי עזרא, הנשוי לבר רפאלי, החליט לפרוש מהחברה ומתפקידו כיו"ר.
פורסם לראשונה: 09:35, 24.06.21