שרת הפנים, איילת שקד, חתמה הבוקר (ג') על תיקון לצו רישוי עסקים, שיחסוך מכ-40 אלף בתי עסק את הצורך באישור מרשות הכבאות וההצלה כדי לקבל רישיון עסק. בהתאם לתיקון, חלק מהעסקים לא יזדקקו כלל לאישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה, וחלק מהעסקים עדיין יידרשו באישור, אך תהיה להם האפשרות לקבל אישור באופן עצמאי באמצעות תצהיר, ללא אגרה ומבלי להמתין לאישור טרם פתיחת העסק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך למשל, בריכות שחייה, שינוע גז, הסעת נוסעים, קיוסקים קטנים, ייצור, עיבוד ואריזת מזון לבעלי חיים ועוד ייהנו מביטול הצורך באישור רשות כבאות וההצלה לטובת רישוי העסק ועסקים כמו מספרות, קייטנות, בתי דפוס, מכוני יופי וקוסמטיקה, אטליזים ועוד ידרשו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר בלבד.
1 צפייה בגלריה
לא יצטרכו את אישור רשות הכבאות לרישיון. בריכת שחייה
לא יצטרכו את אישור רשות הכבאות לרישיון. בריכת שחייה
לא יצטרכו את אישור רשות הכבאות לרישיון. בריכת שחייה
(צילום: עידו ארז)
כמו כן, לתיקון נוספו הגדרות חדשות לשטח העסק ומעתה העסקים שעדיין ידרשו בתצהיר, ימדדו וידווחו רק על שטח המ"ר הבנוי ולא ילקח בחשבון השטח הפתוח שהוא חלק משטח העסק. התיקון יוביל להקלה משמעותית לבעלי המסעדות, בתי הקפה, מכבסות, בתי מרקחת ועוד.
סך הכל התיקון יוביל לשינוי של כ-100 פרטי רישוי: 69 פרטי רישוי נוספים על ה-106 הקיימים יעברו למסלול בתצהיר, תשעה פרטי רישוי לא ידרשו באישור כבאות כלל ו-19 פריטי רישוי לא ידרשו באישור כבאות בשטח מסוים.
כמו כן, בהשלמה לתיקון הקודם שפורסם בחודש יוני האחרון, הוארך תוקף רישיון העסק של אולמות וגני אירועים מ-10 שנים ל-15 שנים. התיקון יוביל לחיסכון שנתי שמוערך בכ-58 מיליון שקל בשנה לבעלים עסקים וצפוי להקל על כ-40 אלף בתי עסק בישראל.
השרה שקד אמרה כי "בעלי עסקים בישראל יעידו שאחד המכשולים הקשים ביותר בדרך לקבלת רישיון עסק הוא אישור מרשות הכבאות וההצלה. היום אנחנו מביאים בשורה אדירה לאלפי בתי עסק בישראל ועושים תיקון משמעותי שיבטל את הצורך באישור הזה ל-40 אלף בתי עסק, תיקון שיחסוך עשרות מילוני שקלים לבעלי העסקים הקטנים והבינונים".
סגן השר, ח״כ אביר קארה, הוסיף כי "לפני כ-8 חודשים נכנסתי ללשכתה של שרת הפנים איילת שקד והצגתי בפנייה את הרפורמה ברישוי עסקים, שמטיבה עם העצמאיים, מוזילה עלויות ומצמצמת בירוקרטיה מתישה לעסקים. היום מכשול נוסף הגיע לסופו וכיבינו שריפת מזומנים של 40 אלף עסקים על תקני כבאות מיותרים".