הביקורת הציבורית עבדה: רמי לוי ויתר על הדרישה להעלאת שכרו החודשי כמנכ"ל החברה מ-95 אלף שקל לחודש ל-135 אלף שקל לחודש. העדכון היה מעלה את תגמול השכר השנתי שלו מ-3.6 מיליון שקל ל-4 מיליון שקל, כך עולה מדיווח לבורסה שפרסמה היום (א') רשת רמי לוי שיווק השקמה, הכולל רשימת נושאים מתוקנת שיובאו להצבעה ואישור האסיפה הכללית של הרשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פרסום הבקשה להעלאת השכר גררה ביקורת ציבורית, בין השאר מגופים כמו "מינימום 40", על כך שעובדים רבים ברשת משתכרים שכר מינימום. עדכון השכר הוגש לאסיפה במסגרת חידוש הסכם הניהול של לוי כמנכ"ל הרשת לשלוש שנים נוספות, זאת בנוסף לבקשה לחידוש ההסכם לזוגתו, עדנה לוי, המשמשת כסמנכ"לית וגזברית הרשת, שתמשיך בתנאיה הנוכחיים.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי. ויתר על הדרישה להעלאת שכרו
רמי לוי. ויתר על הדרישה להעלאת שכרו
רמי לוי. ויתר על הדרישה להעלאת שכרו
(צילום: גיל יוחנן)
ברשת שופרסל, עלות העסקתו של המנכ"ל יצחק אברכהן הסתכמה בשנת 2020 ב-8.7 מיליון שקל וכללה שכר בעלות שנתית של 2.7 מיליון שקל, מענק של 2.4 מיליון שקל ותגמול מנייתי בסך 3.6 מיליון שקל. בניגוד למנכ"ל שופרסל, לוי מושך מהרשת דיבינדים מידי שנה, כבעל מניות. את שנת 2020 סיימה רשת רמי לוי ברווח של 175 מיליון שקל.
עוד עולה מכתב ההצבעה המתוקן לאסיפה הכללית כי לוי צמצם את דרישתו להעלת שכר הדירה של 31 נכסים שבבעלותו הפרטית, המושכרים לרשת רמי לוי שיווק השקמה וכעת הגיע מועד הארכתם לחמש שנים נוספות. הבקשה לוותה בחוות דעת של שמאי חיצוני והוגשה על ידי לוי, על רקע התייקרות הנדל"ן בישראל ודמי השכירות הנגבים בארץ מנכסים מניבים ואחרים.
מדובר במחסנים, משרדים וסניפים המושכרים לרשת בשווי שנתי של כ-71 מיליון שקל. לרשת אופציה לחידוש הסכם השכירות ל-10 שנים נוספות.
במקור ביקש לוי להעלות את דמי השכירות למשרדים מ-85 שקל למ"ר ל-100 שקל למ"ר, אולם כעת יסתפק בהעלאה ל-95 שקל למ"ר. דמי השכירות למחסנים, שביקש להעלות מ-45 שקל למ"ר ל-55 שקל למ"ר, תוקנו לבקשה להעלות ל-50 שקל למ"ר.
דמי השכירות למחסנים, לסניפים ועוד, לאחר העלאה שזקוקה לאישור האסיפה הכללית, יועלו מ-7% מסך הוצאות ההנהלה, השיווק ועוד של הרשת ל-7.5%. תקרת דמי השכירות למחסנים ולמתחמים הלוגיסטיים תעלה מ-1.4% ל-2%.