הרווח הנקי של רשת רמי לוי זינק ברבעון השני השנה בכ-69% לכ-61 מיליון שקל - בעקבות השיפור בתנאי הסחר, דגש חזק על חסכון בהוצאות התפעול, יעילות המרכז הלוגיסטי ותרומת המותג הפרטי. כך עולה מהדו"חות שפרסמה היום (ה') הרשת.

ההכנסות ברבעון צמחו בכ-4.3% לכ-1.59 מיליארד שקל. לצד הרווח רשם לוי הישג נוסף - הרווח התפעולי זינק ב-46%. המותג הפרטי ירד מ-20% מהמכירות ל-18.6%. האונליין תפס 9.9% מכלל המכירות ברבעון השני.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: AFP)

שיעור הרווח התפעולי מסך המכירות זינק ל-5.73% לעומת 4% ברבעון הקודם (שופרסל הציגה ברבעון השני שיעור רווח תפעולי בסך 5.1%) הודות לפתיחת סניפים חדשים ועלייה במכירות. המכירות בחנויות זהות עלו ב-0.1%.
למרות הטרנד של חנויות שכונתיות, ואלו שטוענים כי הציבור עובר מחנויות הדיסקאונט לרכישה על יד הבית, תוצאותיה הכספיים של הרשת עם 55 סניפי דיסקאונט מלמדים כי הציבור עדיין נוהר לרשתות המוזלות. לוי מחזיק ב-18 חנויות קטנות של רמי לוי בשכונה (לשעבר קופיקס) אך חלקם בסך כל המכירות מגיע ל-75 מיליון שקל בלבד ברבעון. הרשת דיווחה כי היא "מזהה פוטנציאל צמיחה של 20 סניפים נוספים בלי לייצר קניבליזציה לסניפים הקיימים".
לאחרונה השיקה החברה מרכז רובוטי גדול בבאר שבע שאמור לספק עד 2,000 הזמנות אונליין ביום. בימים הקרובים צפויה השקתו של מרכז לוגיסטי חדש "רמי לוי לעסקים" למכירה סיטונאית לבתי עסק, מוסדות ומכולות בצפון הארץ.
רשת רמי לוי היא הרשת האיתנה ביותר מבין הרשתות הגדולות: בקופת מזומנים והשקעות לזמן קצר מונח סכום של 916 מיליון שקל בעוד שלחברה חוב פיננסי ברוטו של כ-13 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-903 מיליון שקל. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה והיא בוחנת השקעות מסוג זה.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-11% לכ-383 מיליון שקל, בהשוואה לכ-345 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהיקפי הפעילות. הגידול נובע מהשיפור בתנאי הסחר, הרחבת מספר הספקים הנעזרים במרכז הלוגיסטי, המותג הפרטי ורווחיות החברות הבנות.
במקביל לפרסום הדו"חות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-50 מיליון שקל, המתווספת לחלוקה של 90 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.
רמי לוי ציין, כי "בסוף אנשים רוצים לקנות בזול ונאמנים לרשת. הצלחנו לשפר את הרווחיות לא על חשבון המחיר לצרכן אלא באמצעות שיפור תנאי הסחר, המרכז הלוגיסטי והמותג הפרטי והמשך הורדה של עלויות התפעול".
לוי הוסיף, כי "הביטחון התזונתי שמעניקה רשת קמעונאית באמצעות אספקה יציבה וללא מחסורים היא חשובה ביותר. אנחנו פועלים בכדי למנוע עליות מחירים למרות בעיות. המדינה חייבת לנסות ולפתוח את הפקק הימי ולסייע לקמעונאים בעולמות הסחר".