1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השופטת טלמור פרס מבית משפט השלום באשדוד אישרה לאחרונה הסכם פשרה שבמסגרתו התחייבה "עמידר" לשלם פיצויים של 83 אלף שקל לבני זוג שדירתם ניזוקה מרטיבות שחלחלה מדירה שבבעלותה, הממוקמת מעליהם בבניין בקריית מלאכי. ההסדר הושג בעקבות הליך גישור שנוהל לאחר שבני הזוג הגישו תביעה נזיקית נגד חברת הדיור הציבורי.
בתביעה שהגישו בני הזוג נגד עמידר באמצעות עו"ד ישראל ספטי בינואר האחרון, הם טענו לרשלנות חמורה בטיפול בפניותיהם לגבי רטיבות מדירתה שהסבה נזקים נרחבים בדירתם.
הם סיפרו שרכשו את הדירה ב-2016 כשמצבה היה טוב והשכירו אותה לדיירת. כשנתיים וחצי לאחר מכן הדיירת עזבה עקב נזילות, רטיבות וטחב בדירה. לאחר שהזמינו אינסלטור הם גילו לטענתם כי מקור ההצפות בדירה שמעל – השייכת לעמידר.
בתביעה טענו בני הזוג כי למרות פניות חוזרות ונשנות לחברה היא לא טיפלה בבעיות בזמן והנזקים הלכו והחמירו עד שהדירה הפכה ממש לדירת רפאים שאי אפשר להשתמש בה. הם טענו כי גם תיקונים שביצעה החברה אחרי חודשים ארוכים לא נעשו במקצועיות ולא פתרו את הבעיה עד הסוף, ובשל כך הדירה שלהם עדיין לא ראויה למגורים ויש צורך בשיפוץ משמעותי.
בחוות דעת שצירפו בני הזוג לתביעה תואר בין היתר כי הקירות בדירה מתפוררים ולחים, יש כתמי עובש בחדרים ומערכות החשמל מכוסות קורוזיה.
בני הזוג דרשו לחייב את "עמידר" לפצות אותם ב-135,974 שקל עבור תיקונים, הפסד דמי שכירות, החזר הוצאות ותשלומי ארנונה וועד בית ששילמו עבור הדירה שעומדת ריקה מזה כשנתיים, וכן פיצוי על עוגמת הנפש העמוקה שנגרמה להם. עוד ביקשו לחייב אותה בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.
בכתב ההגנה שהוגש באמצעות עורכי הדין רן שדה וקרין דנון הכחישה "עמידר" את הקשר שלה לנזקים הנוכחיים בדירת התובעים וטענה כי מרגע שפנו אליה טיפלה ביסודיות ובמקצועיות בכל הבעיות שהיו קשורות לדירה שלה, ושיפצה את דירתם פעמיים.
נטען כי נכון להיום ולאחר שביצעה בדיקה מעמיקה באמצעות מומחה, נראה כי יש בעיית איטום במבנה כולו כך שמקור הנזקים הוא בליקויים ברכוש המשותף, והם לא קשורים אליה. עוד היא טענה כי מדובר בתביעה מופרזת ומנופחת שהוגשה בחוסר תום לב קיצוני ותוך ניסיון להטעות את בית המשפט ולהסתיר פרטים מהותיים על השתלשלות העניינים.
לאחר הגשת כתבי הטענות פנו הצדדים להליך אצל המגשרת נורית היינריך-אשר שבסופו הגיעו להסדר פשרה שבמסגרתו התחייבה עמידר לפצות את בני הזוג ב-83 אלף שקל על כלל הנזקים שנגרמו להם. בני הזוג אישרו מצידם שאין ולא תהיה להם כל טענה נגד עמידר בקשר למצב הדירה הנוכחי, ושהחברה ביצעה את התיקונים בדירה בהתאם לשביעות רצונם.
הסדר הגישור הוגש לשופטת טלמור פרס שבירכה את הצדדים על כך שהגיעו להבנות ונתנה לו תוקף של פסק דין.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעים: עו"ד ישראל ספטי • ב"כ הנתבעת: עו"ד רן שדה ועו"ד קרין דנון • ynet הוא שותף באתר פסקדין