בנק לאומי הצליח לסיים את הרבעון הראשון של 2023 ברווח נקי של 981 מיליארד שקל, המגלם תשואה להון בשיעור 7.8%. זאת, על אף הפחתת שווי בסכום של כמיליארד שקל שביצע הבנק בעקבות משבר הנזילות והטלטלה במניות ואלי בנק בחודש האחרון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
בזמנים "רגילים" בנק לאומי אמור היה עשוי לסיים את הרבעון בהפסד: משבר הנזילות בוואלי בנק, שבו מחזיק לאומי כבעל המניות הגדול (מחזיק ב-14.2% ממניותיו), הקטין את הרווח של לאומי ברבעון ביותר-50%. לאומי היה אמור לסיים את הרבעון עם רווח נקי גבוה מאוד של כשני מיליארד שקל, ועם תשואה להון בשיעור 17%, בהשוואה לרווח נקי של 1.6 מיליארד ברבעון המקביל.
1 צפייה בגלריה
סניף בנק לאומי בדימונה
סניף בנק לאומי בדימונה
סניף בנק לאומי בדימונה
(צילום: חיים הורנשטיין)
אך אלו לא זמנים רגילים: המשך העלאת הריבית הוביל את המערכת הבנקאית לתוצאות שיא, ובמקרה של לאומי הציל את הבנק מרבעון חלש במיוחד. ולראיה, הכנסות בנק לאומי מריבית צמחו ב-44% ביחס לרבעון המקביל ועמדו על 3.9 מיליארד שקל.
הבנק, בניהולו של חנן פרידמן, הודיע על חלוקת דיבידנד בסך 294 מיליון שקל, זאת לאחר שבמהלך 2022 חילק לאומי דיבידנדים בסכום מצטבר של 1.78 מיליארד שקל.
עוד הודיעו בבנק על רכישה עצמית של מניות הבנק בשווי של 800 מיליון שקל.