צוותים של מס רכוש פקדו אמש והבוקר (שישי) מוקדים של נפילות טילים ופגיעות של רסיסים במספר ישובים בגבול לבנון ובעוטף עזה. על פי ממצאים ראשונים, ניזוקו לפחות 10 מבנים, בהם כנראה שניים באופן קשה יותר. כמו כן, ניזוקו מכוניות ורכוש ציבורי. הערכת הנזק הראשונית היא של מיליוני שקלים בודדים, הרבה פחות מסבבים קודמים של אירועי ירי טילים. עם זאת, מדובר לראשונה מזה זמן רב בנזקי רכוש כתוצאה מפעולה מלחמתית במערב הגליל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בתוך כך, ברשות המיסים הודיעו כי בצל ביטולי הזמנות בבתי מלון ובבתי הארחה באזור הגליל המערבי במהלך סוף השבוע, ומאחר שהישובים שהושפעו מהאירוע הינם ישובי ספר, עסקי התיירות באותם יישובים זכאים לתבוע פיצויים בגין הביטולים בהתאם לחוק ולתקנות מס רכוש וקרן פיצויים.
1 צפייה בגלריה
בניין שנפגע בשלומי מירי רקטות
בניין שנפגע בשלומי מירי רקטות
בניין שנפגע בשלומי מירי רקטות
(צילום: רויטרס)
מהרשת נמסר עוד כי "רשות המיסים עוקבת אחר כלל ההתפתחויות ומתעדכנת כל העת, ותפרסם בימים הקרובים הנחיות מפורטות לעסקים בעניין אופן הגשת התביעה והתנאים לזכאות.
"נציין כי אתמול והבוקר ביקרו צוותי מס רכוש באתרי הפגיעות, סקרו את הנזקים שנגרמו מהרקטות ונתנו מענה ראשוני לניזוקים, ובכלל זה להצבת שמירה בעסקים שנותרו פרוצים. הטיפול בנזקים, בצפון הארץ ובדרומה, ימשך גם היום".
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הוסיף כי "אלו בדיוק המקרים בהם המדינה צריכה להכניס את ידה לכיס ולהתגייס למען אזרחיה. אויבי ישראל מבקשים לפגוע לנו בחג ולפגוע באזרחי ישראל. הם לא יוכלו לנו, עם ישראל יודע להתאחד ברגעים כאלו וצה"ל מנחית ברגעים אלו מכה כואבת נגד הטרור. אני קורא לעסקים שנפגעו לפנות לרשות המיסים ולרשויות ולקבל את המגיע להם".