בצה"ל לא פירטו מה היו מטרות התקיפה הלילה בלבנון, והסתפקו רק בלציין שמדובר בשלוש מטרות של ארגון הטרור חמאס באזור שממנו שוגרו אתמול הרקטות. עם זאת, לפי הדיווחים בלבנון, התקיפות התמקדו במחנה הפליטים ראשדייה שליד העיר צור - ונגרם נזק לבתים. בסוכנויות הידיעות פורסמו הבוקר (שישי) תמונות וסרטונים שבהם נראים מכתשי התקיפות והנזק שנגרם - הן לבתים והן לתשתיות כמו עמודי חשמל. צפו בתיעוד.
13 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
(צילום: רויטרס )
13 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
(צילום: רויטרס )
13 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
(צילום: רויטרס )

ארגון יוניפי"ל התייחס לתקיפה הישראלית בדרום לבנון והודיע כי צה"ל עדכן את הארגון על הפעולה המתוכננת - לפני שהחלה. בהודעה שפורסמה נכתב: "בשעות הבוקר המוקדמות צה"ל הודיע לנו כי בקרוב תחל מתקפת ארטילריה בתגובה לירי הרקטות אמש משטח לבנון. מיד לאחר מכן, כוחות יוניפי"ל שמעו הדי פיצוצים באזור העיר צור". עוד נכתב כי "פעולות היממה האחרונה הן מסוכנות ומהוות איום ממשי להסלמה משמעותית. שני הצדדים הודיעו שהם לא מעוניינים במלחמה".
ברשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה נטען הבוקר כי התקיפה הלילית של צה"ל פגעה בשטחים חקלאיים ובציוד חקלאי, וכי אף אתר צבאי לא נפגע. בלבנון דיווחו הבוקר שכתוצאה מפגיעת טילים בראשדייה, נהרגו בעלי חיים.
משרד החוץ הלבנוני הודיע כי יגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם "נגד התוקפנות הישראלית על דרום לבנון". לדבריו, "התקיפה הישראלית הזאת פוגע ביציבות ומפרה את ריבונות לבנון ואת החלטה 1701".
13 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
(צילום: רויטרס )
13 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
(צילום: AFP )
13 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
(צילום: AFP )
13 צפייה בגלריה
 התקיפה בלבנון
 התקיפה בלבנון
(צילום: AFP )
13 צפייה בגלריה
 התקיפה בלבנון
 התקיפה בלבנון
( צילום: AFP )

13 צפייה בגלריה
משגר רקטות שנמצא במרג' עיון
משגר רקטות שנמצא במרג' עיון
משגר רקטות במרג' עיון. בלבנון מדווחים: ממנו היו השיגורים למטולה
הבוקר הודיע צבא לבנון כי איתר משגר רקטות נוסף מוכן לשיגור לכיוון ישראל, הפעם בשטח חקלאי באזור מרג' עיון. הצבא הלבנוני ציין כי פירק את המשגר ופעל לנטרול הרקטות. כתב רשת "אל מנאר" בדרום לבנון טען כי מדובר במשגר שממנו נורו אמש שתי רקטות לכיוון מטולה. גם אמש אותרו כמה משגרים מוכנים להפעלה לכיוון ישראל - והם פורקו.
בהתאם להערכות המצב הוחלט בצה"ל על תגבור כוחות סדירים לוחמים של חיל רגלים וארטילריה - הן בפיקוד הצפון והן בפיקוד הדרום. צה"ל מיקד את האחריות בחמאס, ולא תקף בלבנון מטרות של חיזבאללה, אך הדגיש עם זאת כי "אנו רואים במדינת לבנון אחראית לכל הירי שבוצע משטחה".

"התמקדנו הלילה בלבנון בתקיפה של שלוש מטרות של חמאס דרומית לראשדייה מהאזור שממנו בוצע הירי כלפינו. אין הגבלות לתושבי הצפון ולא היה ירי מלבנון. אנחנו בקשר עם ראשי הרשויות ונפגשים איתם ואם יהיה שינוי בהערכת המצב נעדכן", אמרו בצה"ל. לגבי הירי אמש למטולה, לפי צה"ל היו אלו שתי רקטות ולא פצצות מרגמה.
תומכי חיזבאללה זלזלו בתקיפה הצה"לית הלילה בלבנון. הם זקפו זאת לזכות "משוואת ההרתעה" שנוהג מנהיג הארגון חסן נסראללה להזכיר, ואמרו כי "ישראל הורידה שני עצי תפוח ועץ תאנה", על רקע הדיווחים מלבנון לפיהם התקיפה התמקדה בשטחים חקלאיים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן על תגבור הכוחות בשתי הגזרות "לחיזוק ההגנה לתרחישים אפשריים. הכוחות במוכנות גבוהה, גם בצפון, גם בדרום וגם באיו"ש בהגנה על הצירים והתושבים ביישובים כדי לתת מענה לאירועים מתפרצים וניסיונות פגיעה בתושבים".
הוא הוסיף כי "צה"ל כשיר, מוכן וערוך לממש את המשימות שלו - הפעילות התקפית שביצענו הלילה ביותר מזירה אחת, היא אינדיקציה ברורה לכך. תושבי ישראל, בצפון ובדרום, מגלים בימים האחרונים אחריות ומהווים עורף אזרחי איתן. אנחנו אמונים על ההגנה עליהם והאורך רוח שהם מפגינים מאפשר לנו להמשיך ולמלא את משימותינו".
תקיפת צה"ל בדרום לבנון, צעד חריג בשנים האחרונות, הגיעה בעקבות ירי של 36 רקטות אתמול משטח לבנון לעבר ישראל. 34 רקטות נורו בצהריים לכיוון הגליל. חמש מהן התפוצצו וגרמו לפציעתם של שני בני אדם באורח קל. 25 רקטות נוספות יורטו על ידי כיפת ברזל.