התעשייה האווירית תעביר למדינה דיבידנד ענק בסך 655 מיליון שקל בגין רווחיה בשנים 2020-2021. דירקטוריון החברה אישר היום (א') את התשלום, בסך 655 מיליון שקל.
יצוין כי לפי הדוחות הכספיים של החברה רשמה התעשייה האווירית בשנתיים האחרונות רווח נקי בסך 278 מיליון דולר, כ-955 מיליון שקל. לפי תקנות רשות החברות מחויבות החברות הממשלתיות להעביר למדינה 50% מהרווחים שלהן, אולם כאן הסכימו היו"ר עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי, להעביר למדינה כ-66% מרווחי החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
התעשייה  האווירית
התעשייה  האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
מנהלת רשות החברות עו"ד מיכל רוזנבוים, אמרה כי "נמשיך ליישם את מדיניות שר האוצר, אביגדור ליברמן, ונקפיד על ייצור דיבידנדים שוטפים כפי שמתחייב מכל חברה כלפי בעלי מניותיה. אני מודה ליו"ר התעשיה האווירית עמיר פרץ ולמנכ"ל החברה, בועז לוי על שהביאו את התעשיה האווירית להישגים ורווחיות ומשקפים מדיניות קבועה של חלוקת רווחי החברה עם הציבור בישראל".
בעקבות ההחלטה דורש ועד עובדי התעשייה האווירית להעניק לראשונה גם לעובדים דיבידנד בגין הרווחים, מה שלא נעשה בפעמים קודמות שבהם העבירה החברה למדינה את חלקה ברווחיה. יו"ר הועד, יאיר כץ, נפגש היום עם היו"ר פרץ והמנכ"ל לוי והעלה בפניהם את הדרישה.
כץ אמר ל-ynet כי "בשנים האחרונות העובדים נכנסו תחת האלונקה בזמנים קשים, כמו בתקופת הקורונה שבה ויתרנו על בונוסים ולא לקחנו מהתזרים של החברה בתקופה של אי ודאות. אבל עכשיו החברה רווחית בזכות העובדים, שצריכים גם כן להיות שותפים להצלחה. צריך גם למצוא דרך לשמר את העובדים, שממשיכים לקבל הצעות אטרקטיביות ממקומות אחרים.
"מגמת העזיבות אמנם נחלשת, אבל עדיין יש עובדים שמקבלים הצעות מפתות שכוללות מניות, השתתפות ברווחים ועבודה מהבית, דברים שהתעשייה האווירית מתקשה להתמודד מולן. ראוי יהיה לתגמל גם את העובדים, ונתחיל סבב דיונים בנושא. צריך לזכור שכל סכום שהחברה תיתן מתחלק בין 15 אלף עובדים, כך שנראה כמה החברה מוכנה לשלם".