האם הסערה שנוצרה סביב קמפיין הגיוס של התעשייה האווירית הועילה לחברה? מוקדם לקבוע, אך לדברי התעשייה האווירית מרכז הגיוס שלה קיבל היום (ג') 600 קורות חיים למשרות המוצעות - פי 4 מאשר ביום רגיל.
הקמפיין, שעלה בארבעה שלטי חוצות ברחבי הארץ וברשתות החברתיות, השווה בין מציאות של עובדים בחברות הייטק אזרחיות לעומת עבודה בתעשייה האווירית, תוך הגחכה של העבודה האזרחית כלא חשובה ולא מספקת, לעומת העבודה בתעשייה הביטחונית שמוצגת כבעלת משמעות רבה יותר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קמפיין התעשייה האווירית
קמפיין התעשייה האווירית
שניים משלטי החוצות של קמפיין התעשייה האווירית
"ריספקט לרון, שגורם לאלפים להתמכר לפוקר באינטרנט", מציגה מודעה אחת וקוראת "אל תהמרו על הקריירה, בואו לעבוד בפרויקט בראשית 2, פרויקט החללית הישראלית הבאה לירח שתבנה תע"א עבור עמותת SpaceIL. "בראבו לעלמה, שבזכותה אלפי ילדים מכורים למשחקי מחשב", קוראת מודעה אחרת, ומציעה "אל תשחקו על הקריירה שלכם, בואו ליירט טילים מחוץ לאטמוספירה".
הקמפיין גרר תגובות זועמות בעיקר בקרב ההייטקיסטים, שביקרו בתגובה את החברה בטענה שמדובר בתעשיית נשק. במודעת פייק שפורסמה בתגובה לקמפיין נכתב: "במקום לבזבז את הקריירה, קחי חלק בפיתוח מערכות רובוטיקה אוטונומיות שמנחיתות פצצות מדויקות יותר על בית ספר בעזה". או בפוסט אחר: "במקום לבזבז את הקריירה, בואו לייצר נשקים ולהיות אחרים למוות של אלפי אנשים!".
התעשייה האווירית, כמו רפאל ואלביט, התמודדה בשנתיים האחרונות עם גל עזיבות של עובדי טכנולוגיה שקיבלו הצעות שכר משופרות מחברות הייטק אזרחיות. אולם, בשבועות האחרונים עם הירידות בשוק ההון, וההבנה שחברות ההייטק יתקשו להמשיך במדיניות הגיוס הנוכחית ואף יקצצו בתנאים ובמשרות, מנסות התעשיות הביטחוניות להבליט את היציבות התעסוקתית בהן. בחברה יש כעת 600 משרות טכנולוגיות פתוחות.
בכיר בתעשייה האווירית אמר היום כי הקמפיין עלה לחברה כ-200 אלף שקל, וכי הוא תוכנן מראש עוד לפני נפילת מניות חברות הטכנולוגיה.