מתחם מגורים חדש בלב העיר רמת גן: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת הגפן בעיר. התוכנית משתרעת על שטח של כ-4 דונם וממוקמת במפגש שבין הרחובות אבא הלל ורש"י, בסמוך לגן התותחן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
כיום מצויים במתחם 6 בניינים ותיקים בני 3 קומות הכוללים 72 יחידות דיור ישנות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש במסגרת של פינוי בינוי. התוכנית כוללת הקמת מגדל מגורים בן 35 קומות עם 200 דירות, שיפנה לרחוב אבא הלל הראשי, ובניין עירוב שימושים בן 10 קומות, שיכלול 35 דירות וקומת מסחר ויפנה לרחוב רש"י.
2 צפייה בגלריה
תוכנית שכונת הגפן רמת גן
תוכנית שכונת הגפן רמת גן
תוכנית שכונת הגפן רמת גן
(הדמיה: בר לוי אדריכלים)
את שני המבנים תחבר קומה מסחרית שעליה תוקם מרפסת פתוחה. כ-60 יחידות דיור יהיו קטנות בשטח של בין 55-75 מ"ר מ"ר לטובת יחידים וזוגות צעירים. בנוסף יוקם מבנה בן 6 קומות בין רחוב רש"י לרחוב העמל, שיוקצה לטובת שטחי ציבור שישמשו לצורכי חינוך, רווחה, תרבות, דת וקהילה. המתחם כולו יכלול חניון תת קרקעי בן 5 קומות עם עד 200 מקומות חניה.
עוד כוללת התוכנית, שקודמה על ידי החברות ב.ה. ימינסון התחדשות עירונית ואיי.סי.אר התחדשות עירונית ונערכה על ידי משרד בר לוי אדריכלים, הקמת שביל שיחבר בין רחוב אבא הלל לגן התותחן וכן תוקם כיכר עירונית. התוכנית צפויה להיות מופקדת בפועל בעוד כ-3 חודשים, ובשלב זה הציבור יוכל להגיש לתוכנית התנגדויות.
2 צפייה בגלריה
תוכנית שכונת הגפן רמת גן
תוכנית שכונת הגפן רמת גן
תוכנית שכונת הגפן רמת גן
(הדמיה: בר לוי אדריכלים)
שכונת הגפן הוותיקה ממוקמת בצפון רמת גן, בקרבת נתיבי איילון, פארק הירקון וקניון איילון. היא תחומה בין הרחובות אבא הלל, ז'בוטינסקי, ביאליק והמבדיל, ונחשבת שקטה על אף מיקומה המרכזי. עם זאת, היא מאופיינת כיום בהליכי התחדשות עירונית מואצים שעתידים להשפיע על אופייה. לפי אתר מדלן, מחירי הדירות הממוצעים בשכונה עומדים על סכום של כ-2.65 מיליון שקל.
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, מסר: "מדובר בתוכנית חשובה, שתשפר באופן משמעותי את המרחב הציבורי בלב רמת גן, תוך הקצאת שטחי ציבור ושטחי מסחר. המתחם החדש ישרת את כלל תושבי העיר, ובפרט את תושבי שכונת הגפן".