בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא השבוע צו עיכוב הליכים זמני לשתי חברות בנייה בשל חובות של 370 מיליון שקל. החברות הן מחאמיד תאופיק - חברה לבניין ופיתוח שהינה מחברות הבנייה הגדולות בתחום הבנייה למגורים בישראל, ואורעם למגורים, מקבוצת מחאמיד תאופיק. החוב הוא ברובו של חברת מחאמיד תאופיק.
השופטת בטינה טאובר הוציאה גם צו עיכוב הליכים לטובת בעלי המניות. כמו כן מינתה השופטת שלושה בעלי תפקיד: עורכי הדין רון חכים, ארז חבר וליאור מזור. נקבע דיון נוסף ל-29 בדצמבר. מהדיון עולה כי עוד 1,000 יחידות דיור שאמורות להימסר, נמצאות בימים אלה בבנייה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 אתר בנייה
 אתר בנייה
אתר בנייה
(LO-DESIGN/Pixabay)
במסגרת הבקשה לעיכוב הליכים שהגישו החברות באמצעות עו"ד חובב ביטון ועו"ד זכריא קאסם, צוין כי חברת מחאמיד תאופיק - חברה לבניין ופיתוח, היא חברה משפחתית ותיקה שהוקמה בשנת 1984, בנתה אלפי יחידות דיור במאות פרויקטים ברחבי הארץ, כולל יזמות ובנייה של מגדלי יוקרה. בחברה מועסקים למעלה מ-100 עובדים ו-72 עובדים פלסטינים. מהבקשה עולה כי החברה בונה גם כיום אלפי יחידות דיור, בין השאר בחריש, קריית גת, נהריה ועוד, כולל מגדל יוקרה שבנייתו עתידה להסתיים בכניסה הדרומית של חיפה.
בקשת החברה הוגשה במסגרת תיקון 4 במסגרתו חברות שנקלעו לקשיים בשל מגפת הקורונה פונות לקבלת עיכוב הליכים משפטיים כנגדן ופועלות לגיבוש הסדר נושים. זאת, מבלי שממונה להן נאמן שמפקיע את הניהול מהנהלת החברה. על פי תיקון 4, ממונים מנהלי הסדר עם סמכויות פיקוח. החברה טוענת בבקשה כי "לרוע המזל, התפרצות מגפת הקורונה העולמית והסגרים הנלווים, גל ההתייקרויות העולמי ועוד הקשו והכבידו מאוד על תחום הביצוע. הפעילות העסקית כיום מצויה תחת משבר תזרימי המצריך אותה לארגן מחדש את התחייבויותיה".
במהלך דיון שהתקיים בבית משפט השבוע ובסופו הוצא צו עיכוב הליכים זמני, טען בא כוח החברות, עו"ד חובב ביטון, כי "לחברה מגיעים כספים בלמעלה ממאה מיליון שקל מתאגידים ממשלתיים ורשויות מקומיות, זה אבסורד, זה מציק, אבל זו עובדה. רוב הכספים לא שולמו בהיעדר תקציב למדינה ותקציבים של משרדים ממשלתיים. החברה מימנה והוציאה מכיסה את הכספים, אלה הכספים שחסרים לה ויצרו את האירוע שבעתיו אנו נמצאים כאן".
עו"ד ארז חבר המייצג את בנק הפועלים ציין בדיון כי "אני מייצג את בנק הפועלים שהוא הנושה הגדול ביותר בתיק. בבקשה נכתב שהחוב לבנק הפועלים 106 מיליון שקל... נהיה מוכנים לסייע, לבנק יש אינטרס לסייע".