1 צפייה בגלריה
אבא בן ילד אב ובנו עצוב דיכאון בכי
אבא בן ילד אב ובנו עצוב דיכאון בכי
אילוסטרציה
(shutterstock)
שופט בית המשפט למשפחה בתל אביב, ארז שני, הזהיר לאחרונה אב שהסית את בנו בן ה-12.5 נגד אמו, שאם לא ישתף פעולה בטיפול שעליו המליצו שירותי הרווחה – הוא יעביר את המשמורת על הילד לאם.
לאחר שהאם עזבה את הבית הודיע האב שהדרך היחידה שלה להיפגש עם בנה היא בביתו. האם סירבה לכך, וכתוצאה מכך הקשר בינה לבין הילד נותק. האם פנתה לעזרת בית המשפט והתיק הופנה להליך ניכור הורי, שבמסגרתו האב הכחיש כל בעיה, האשים את האם במצב וביקש לחייב אותה בהוצאות.
השופט ארז שני נפגש עם הנער ויצא ממנו עם מסקנה ברורה: האב אחראי לניכור הורי. "התרשמתי מילד מוסת, שההסתה כלפי האם לא פסקה וכל מעידה של האם, והיו כאלה, בין מפאת חולשתה הרגשית ובין מסיבות אחרות, 'זכו' להעצמה אצל הקטין, לעיתים גם ללא פרופוציה", כתב. "התנהגותו של האב אינה עולה בשום קנה אחד עם חובת ההגינות המוטלת עליו כהורה".
בפסק הדין צוין כי האב מציג עצמו כאילו הוא מעודד את הקשר אלא שבפועל הוא מציב מכשול בפני הביקורים כשהוא מתעקש שיתקיימו רק בביתו, כשהוא משמש גורם מפקח, ומסרב אפילו למרכז קשר.
עו"ד טלי בן יקירעו"ד טלי בן יקירסמדר כפרי
השופט הוסיף כי לנוכח סרבנות הקשר הקשה שהתפתחה אצל הילד, שמאשים את אמו בנטישת אביו ורוצה להעניש אותה על כך, הודיעו שירותי הרווחה בעירייה שהם לא יכולים לעזור והמליצו למשפחה ללכת לטיפול פרטי מסובסד. אלא שאז האב הערים מכשול נוסף כשהודיע שהוא לא מוכן לשום טיפול שעולה כסף.
"האב תמרן עצמו למקום בו הוא מוכיח סרבנות מתחכמת – בידו האחת מצהיר שהוא מסכים לחידוש הקשר בין הילד לבין אמו ובידו האחרת עושה כל אשר ניתן להכביד. התנהלות שכזו היא חסרת תום לב דיונית", נקבע.
השופט הדגיש כי הורה שגורם לכך שהילד לא נפגש עם ההורה האחר צריך לקחת בחשבון שחידוש הקשר כרוך בעלויות. הוא הזכיר כי האחריות להביא את הילד למצב של הסכמה לפגישה מוטלת על ההורה שאצלו הבית המרכזי של הילד.
לבסוף השופט הזהיר את האב שאם לא ישתף פעולה עם המלצות הרווחה ולא ינסה באמת להביא לחידוש הקשר עם האם, הוא ישקול להעביר את המשמורת אליה. השופט הפנה את ההורים לטיפול, וקבע שהאב יישא ב-60% מהעלויות. כמו כן, הוא קבע שאם הקשר בין האם לבין הילד לא יחודש בתוך 45 ימים, האב ישלם לה הוצאות של 7,500 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האם: עו"ד טל וינגסט • ב"כ האב: עו"ד יעל כהן • האפוטרופסית לדין של הקטין: עו"ד סיגל יוריסטה-עצמון מטעם הלשכה לסיוע משפטי • עו"ד טלי בן יקיר עוסקת בניכור הורי • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין