רשת הספרים סטימצקי הפסיקה לשווק את ספרי הוצאת מודן בעקבות סכסוך בין ההוצאה לרשת על גובה התשלום. מודן היא גם בעלת 33% ברשת הספרים המתחרה של סטימצקי, "צומת ספרים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במכתב ששלחה הבעלים של הוצאת הספרים, רוני מודן, לסופרי ההוצאה נטען כי בעקבות התייקרות עלויות הייצור, כדוגמת מחיר הנייר להדפסה ועלויות ההדפסה עצמה, הכריכה והלוגיסטיקה, מודן דורשת לשנות את חלוקת התמורה המתקבלת ממכירת הספר כך שחלק של הרשת המשווקת את הספר יפחת לטובת העלאת חלקם של ההוצאה ודמי התמלוגים לסופרים.
2 צפייה בגלריה
סניף של רשת סטימצקי
סניף של רשת סטימצקי
סניף של רשת סטימצקי
במכתב נטען כי עד כה המצב בענף היה ש-60%-80% מתמורת המכירה נשאר ברשתות ורק חלק קטן של 20%-40% עובר להוצאה. עוד נכתב, כי "לתנאים של סטימצקי אין אח ורע. בעולם של פוסט-קורונה המשמעות מבחינתנו היא מכירת ספרים בהפסד. לאחר תקופה ארוכה שבה ספגנו וספגנו, פנינו לרשת כמו לשאר לקוחותינו בבקשה להקטין את אחוז הרווח שלהם. הגענו להבנות עם כל לקוחותינו למעט סטימצקי".
לדברי מודן, "הרשת דחתה את הבקשה והורתה בצעד בריוני להוריד מאות אלפי ספרי מודן של מיטב הסופרים בארץ ובעולם מהמדפים. אנו נצא בקרוב בקמפיין ללקוחותינו על המצב ולהפנייתן לרכישה ב'צומת ספרים', באתרים ובחנויות עצמאות", טענו וכינו את המעשה "מאבק לחלוקה הוגנת של ההכנסות בין סטימצקי לסופרים".
2 צפייה בגלריה
צומת ספרים סופרברנדס
צומת ספרים סופרברנדס
מודן מחזיקה ב-33% מהרשת המתחרה. סניף של צומת ספרים
סטימצקי מצידה לא נותרה חייבת ואייל גרינברג, בעלי הרשת, שלח מכתב משלו לסופרים ובו נאמר כי "אנחנו תחת מתקפה צינית של בעלי הוצאת מודן שרכשו תמורת 26 מיליון שקל את הוצאת כתר ושותפים בצומת ספרים ובנוסף בעלי רשת באג. ואם זה לא מספיק, להם עכשיו הם מנהלים מלחמה אגרסיבית, מניפולטיבית ומתחסדת, כדי לחזק את ערוצי ההפצה שלהם (בכוונה לרשת צומת ספרים - נ.ז.).
"הפעם הם מתחבאים אחרי גב הסופרים כדי להטות את קוראי הספרים אל הרשת המתחרה המצויה בבעלותם. הוצאת מודן, עושה כל שביכולתה לפגוע בנו, עם נרטיב כוזב לפיו סטימצקי הענק ומודן היא החלש. אחוזי הרווח שלנו ממכירת ספרים נמוכים והיענות לדרישות מודן הייתה מעבירה אותנו להפסד מיידי, משום שרוב הנחות שניתנות לנו מגולגלות לצרכן.
עוד טענו בסטימצקי, כי "הצענו למודן להשאיר את הספרים תוך כדי ניהול משא ומתן והיא סירבה. מחירי הנייר אכן עלו וסטימצקי הורידה אחוזים לכלל המו"לים, אבל זה לא המקרה של מודן שמשתמשת בהתייקרות כמנוף לחזק את צומת ספרים שבבעלותה".