רשם ההוצאה לפועל הורה על הפחתת ריביות בסך 880 אלף שקל לחייבת שהתנהלו נגדה מספר תיקי הוצאה לפועל, כאשר החוב המקורי שלה עמד על כ-95 אלף שקל. רשם חדלות פרעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין, כתב בהחלטתו כי "ניתן לראות גם במצבם של החייבת ובני משפחתה המתגוררים בעיר אשקלון בדירת עמיגור, ללא ממ"ד או מקלט וכידוע העיר אשקלון סובלת ממתקפות טילים מרובות כטעם נוסף להפחתת הריביות בתיק". הרשם קבע כי החייבת תמשיך לשלם לפרק זמן של 24 חודש תשלום חודשי של 250 שקל.
במסגרת התיק טען בא כוח החייבת, עו"ד יוסף נגר, כי "מדובר בתיק פתוח כבר למעלה מ-27 שנים, זה תיק איחוד של החייבת, כאשר החוב עמד על 85 אלף שקל בפתיחה, היום הוא מגיע לכמעט 900 אלף שקל. זה הזוי, כאשר כ-90% זה ריביות והצמדה וכו"'.
1 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
הוצאה לפועל
בהחלטתו להפחית את הריביות בסך 880 אלף שקל, ציין הרשם יניב דיין, כי החייבת הינה חייבת מוגבלת באמצעים, כאשר תיק האיחוד הוקם בשנת 1997. מרבית תיקי החייבת הינם ישנים, כאשר התיקים בגין חובותיה העיקריים של החייבת נפתחו בשנים 1988-1990. לחייבת 17 תיקים בהם סך החובות בפתיחה עומד כאמור על סך כ-95 אלף שקל. החייבת שילמה עד היום עשרות אלפי שקלים, כאשר בחלק מהתיקים שולם החוב בפתיחה. סכום החוב להיום מסתכם ב-892,489 שקל.
עוד צוין בהחלטה, כי החייבת, בת 60, עקרת בית, המוכרת כנכה על ידי המל"ל, לאור מוגבלות שכלית, ומתקיימת מקצבת נכות. בעלה של החייבת מוכר אף הוא כנכה ומתקיים מקצבת נכות ומשכר מינימום. החייבת, בעלה וילדיהם מתגוררים בדירת עמיגור ויש להם שבעה ילדים (שישה מהם בגירים).
בהחלטה, הדגיש הרשם, כי הזוכים (הגורמים להם חייבים כספים – ל.ד) כולם מחוברים בתקשורת מחשבים ומשבחרו לא להתייצב, הוא רואה אותם כמי שהשאירו את ההחלטה לשיקול דעתו.
הרשם הוסיף כי הוא סבור שמתקיימים טעמים מיוחדים להפחתת ריביות וכי ניתן לראות גם במצבם של החייבת ובני משפחתה המתגוררים בעיר אשקלון בדירת עמיגור, ללא ממ"ד או מקלט וכידוע העיר אשקלון סובלת ממתקפות טילים מרובות, כטעם נוסף להפחתת הריביות בתיק. לפיכך, קבע הרשם, כי החייבת תמשיך לשלם לפרק זמן של 24 חודש תשלום חודשי של 250 שקל. לאחר שתעמוד בהסדר ייסגרו כל תיקי ההוצאה לפועל הפרטניים וייסגר תיק האיחוד, תבוטל ההכרזה וההגבלות שהוטלו מכוחה.