בית המשפט המחוזי מרכז אישר לאחרונה הסדר פשרה שהושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד סלקום, במסגרתו תתרום סלקום 150 אלף שקל ותשנה נוסח סעיפים מסוימים בהסכמי הטריפל.
במסגרת התובענה הייצוגית שהוגשה נגד סלקום בשנת 2021 טענו המבקשים, באמצעות עו"ד שלום אבן, כי סלקום מספקת ללקוחותיה שירותי טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט, בין היתר במסגרת שתי חבילות: חבילת "סלקום טריפל" הכוללת שירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפון נייח, וחבילת "סלקום דאבל" הכוללת שירותי טלוויזיה ואינטרנט.
1 צפייה בגלריה
סניף סלקום במודיעין
סניף סלקום במודיעין
סניף סלקום במודיעין
(צילום: רונן כרם)
המבקשים טענו כי סלקום מבצעת כביכול את התקנת השירותים בחבילות סלקום טריפל וסלקום דאבל בשני שלבים, אולם גובה תשלום לפי התעריף המלא טרם סיום השלב השני של ההתקנה. מנגד טענה סלקום כי בקשת האישור שגויה עובדתית, שכן בניגוד לנטען, התקנת כל השירותים שנרכשו במסגרת שתי החבילות נעשית במועד אחד.
הצדדים החליטו בסופו של יום להגיע להסכמות שגובשו להסדר פשרה שאושר כעת על ידי השופטת יסכה רוטנברג. במסגרת הסדר הפשרה, סלקום התחייבה כי בתוך 45 יום מהמועד בו פסק הדין בו אישר בית המשפט את הסדר הפשרה הפך לסופי, תשנה סלקום נוסח סעיפים מסוימים בהסכמי הטריפל (חבילת דאבל אינה משווקת עוד). זאת, כך, שככל שהסכם הטריפל כולל סעיף המאפשר תחילת חיוב עם הצטרפות בלבד, וטרם מתן אפשרות ללקוח לעשות שימוש בכל השירותים הכלולים בעסקה, ההסכם יתוקן והסעיף יבוטל.
בהקשר זה קבעה השופטת כי "אני מוצאת שמדובר בהסדרה ראויה ומשמעותית שתיטיב עם ציבור הצרכנים, ותימנע את האפשרות של חיוב לא ראוי תוך הסתמכות על הוראות ההסכמים". עוד התחייבה סלקום לתרום לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד בתובענות ייצוגיות סכום של 150 אלף שקל, כאשר סכום התרומה הוא לפי הערכה של גובה הכספים שנגבו מהלקוחות באותם מקרים שבהם בוצע חיוב לאחר ההתקנה, אך טרם פתיחת האפשרות לצרוך את השירותים.
עו"ד שלום אבן, המתמחה במשפט אזרחי ובהגשת תובענות ייצוגיות וייצג את התובעים, מסר בתגובה: "אני שמח שהצלחנו להביא באמצעות התובענה הייצוגית לשינוי משמעותי בהתנהלות החברה ולביטול גבייה מוקדמת ואפריורית של תשלומים שטרם ניתן שרות בעבורם".
את סלקום ייצגה עו"ד חניטל בלינסון-נבון ממשרד ארנון, תדמור-לוי.