רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיעה היום (שישי) על זכייתה של חברת "ג'י טי גטאקסי סרוויס ישראל", הפועלת תחת המותג Gett, במכרז להפעלת שירות המוניות מנתב"ג לכל חלקי הארץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
המכרז הוא הראשון שמושלם מזה שש שנים, לאחר שחברת Gett כבר זכתה במכרזים בעבר אך לבסוף אלו בוטלו. על פי תנאי המכרז הנוכחי, יהיו לחברה שלושה חודשי התארגנות, לאחריהן היא תשלם למדינה 6.15 שקלים על כל מונית של החברה שתופעל בעזרת המכרז. בנוסף, תעריפי הנסיעה ייקבעו על ידי משרד התחבורה שתעקוב אחר הפעילות של מוניות החברה בנמל התעופה.
1 צפייה בגלריה
מונית של Gett
מונית של Gett
מונית של Gett
(צילום: רונן בוידק)

המכרז הנוכחי הוא השלישי שנערך מאז 2017, ואליו לא ניגשו מספר חברות גדולות, בהן יאנגו ומוניות הדר, זאת לאור העובדה שרשות שדות התעופה לא הסכימה לשנות את תנאיו.
במהלך השנים מאז המכרז קודם, התנהלות המוניות בשדה הייתה ללא מכרז ומכאן ללא פיקוח של רשות שדות התעופה. דבר שיצר מאין מערב פרוע בשדה עם מחירים גבוהים לנסיעות, עוקץ לתיירים וזמינות נמוכה יותר של השירות דווקא בסופי שבוע.

על פי המכרז החדש, תקופת ההתקשרות היא לארבע שנים ולרש"ת שמורה אופציה להאריך את ההתקשרות לתקופה של ארבע שנים נוספות. בדומה לקיים בנמלי תעופה בינלאומיים אחרים, שירות המוניות הפועל תחת זיכיון נועד לאפשר לנוסעים שירות זמין, אמין ותחת פיקוח.
על פי נתוני בשנת 2022 עמד סך היקף הנסיעות המזדמנות והמוזמנות מנתב"ג על כ-1.3 מיליון. בשנת 2019, שהייתה שנת השיא האחרונה ערב הקורונה, היקף הפעילות עמד על למעלה מ-1.7 מיליון נסיעות. המכרז בו זכתה Gett נועד להבטיח כי הנוסעים מנתב"ג ייהנו מרמת שירות וזמינות גבוהה.
בהתאם לתנאי המכרז, על החברה הזוכה יהיה להפעיל, לנהל ולפקח על מערך שירות המוניות. זאת תוך שהיא מעניקה לנוסעים שירות מיטבי בהתאם למדדי רמת השירות שנקבעו במכרז. במסגרת זו Gett תצטרך לספק פתרון טכנולוגי לרישום המוניות, ניהול התורים, שילוח המוניות. באחריות החברה יהיה לדאוג לזמינות מוניות ולדאוג להיצע מוניות זמינות בהתאם לביקוש ובכלל זה בתקופות עומס. כמו כן עליה יהיה לנהל מאגר נתונים ממוחשב מלא, מעודכן, מפורט ומדויק על כל פעילות המוניות שיבצעו נסיעות מיוחדות מנתב"ג. עליה יהיה גם לדאוג לאחזקה ולניקיון המבנה אשר מיועד לנהגי המוניות הממוקם סמוך לטרמינל 3.
ככלל, נתב"ג התאושש במהירות ממשבר התעופה העולמי, ביחס לשדות תעופה מקבילים בעולם ושנת 2023 צפויה להיות שנת שיא עם למעלה מ-25 מיליון נוסעים שיעברו בשדה.
ברשות שדות התעופה בירכו את חברת Gett והוסיפו כי רווחת הנוסעים וביטחונם עומדים בראש מעייני הרשות ומכרז המוניות מהווה חוליה נוספת בהובלת הנוסעים.
ברשות מציינים כי מכרז זה הוא מראשוני המכרזים המסחריים שמתפרסמים לאחר משבר הקורונה ותוצאותיו מעידות על האטרקטיביות המסחרית שהסקטור העסקי רואה בפעילות בנתב"ג וחזרת השדה לרמות שיא.