חברת גט תעצור את שירות "גט מהדרין" בירושלים ותשלם פיצויים של כ-6 מיליון שקלים לנהגי מוניות ערבים ונוסעים באיזור שלא יכלו להירשם ל"גט מהדרין". זאת, כחלק מהסכם פשרה שהוגש היום (ג') לאישור בית המשפט במסגרת תביעת ענק שהוגשה לפני שלוש שנים.
לפני כחמש שנים השיקו בחברת המוניות גט שירות ייעודי לתושבי ירושלים ובעיקר למגזר החרדי בשם "גט מהדרין". השירות הציע להזמין מוניות שהנהגים שלהם שומרי שבת, כלומר - מונית שהנהג בה מתחייב לא לנסוע בשבת. אלא שתביעת ענק שהוגשה לפני כשלוש שנים נגד החברה טענה כי מדובר באפליה ובמהלך שנועד להבטיח שירות של נהגי מוניות יהודים בלבד, ולא נהגי מוניות ערבים. אחרי שלוש שנים של דיונים קדחתניים - היום כאמור הוגש לאישור בית המשפט הסכם הפשרה בין המרכז הרפורמי לדת ומדינה, שייצג את התובעים בתביעה הייצוגית, לבין חברת המוניות גט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
גט
גט
גט
(אוראל כהן)
בהסדר הפשרה שהוגש לבית המשפט נכתב כי "המשיבה (חברת המוניות גט) התחייבה בהסדר הפשרה כי היא תסגור את צי 'גט מהדרין' תוך 60 ימים ממועד החתימה על ההסדר, כלומר, עד ליום 30 ביולי השנה". עוד נקבע כי "לאחר אישור ההסדר על ידי בית המשפט הנכבד, ככל שיאושר, והפיכת ההחלטה על אישור כאמור לפסק דין חלוט, המשיבה לא תחדש את צי גט מהדרין ולא תקים צי אחר של מוניות שומרות שבת". עוד נכתב בהסכם הפשרה כי "בבסיס ההסכמה בנוגע לחלוקת הפיצוי בגין חברי קבוצת הנהגים עומדת ההנחה, לצורכי פשרה, כי ככל שהנהג היה פעיל יותר באזור ירושלים במהלך תקופת ההסדר, נגרם לו נזק ממוני משמעותי יותר כתוצאה מהפעלת צי 'גט מהדרין'".
בחברת גט אמרו בתגובה כי ייעודו של "גט המהדרין" הוא לתת מענה לצורך של מגזר מצומצם בציבור שמבקש לנסוע במוניות שאינן נוסעות בשבת, כאשר כל נהג שמבקש להצטרף אליו יכול לעשות כן בכפוף להצהרה. עוד הוסיפה גט כי היא מספקת את שירותיה למשתמשים השונים בצורה שוויונית, ללא הבדל של דת, גזע ומין. 
הסדר הפשרה הושג לאחר הליך גישור ממושך בפני המגשרים עוה"ד ד"ר עמוס גבריאלי ועוה"ד ורד אלקבץ, שבמסגרתו ניהלו הצדדים רב-שיח מעמיק בטענות ההדדיות וכן ערכו בדיקות נרחבות באמצעות רו"ח מיקי בלומנטל, בודק חשבונאי שמונה מטעם המגשרים. בחברת גט אמרו עוד כי "מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות רעהו, ומתוך אמונה משותפת של הצדדים בחשיבות ערך השוויון, בחרו הצדדים להסדיר את המחלוקות שביניהם בדרכי נעם, חלף ניהול הליך משפטי ממושך. במסגרת ההסדר הוסכם על הפסקת פעילות צי המהדרין באופן מיידי, עוד בטרם אישור ההסדר על ידי כב׳ בית המשפט, והענקת פיצוי כספי לחברי הקבוצה, שיוענק במתווים שונים המוצעים לבחירתם. הצדדים מייחסים חשיבות רבה להסדר הפשרה, אשר יש בו כדי להביא לחיזוק מערכת היחסים שבין גט לבין הנהגים שעשו ועושים שימוש בשירותיה, תוך ראייה הדדית של רווחת ציבור הנוסעים".
עורכי הדין אורלי ארז-לחובסקי, אורי נרוב ומירי יסף-נחמיאס שייצגו בעתירה את המרכז הרפורמי לדת ומדינה ואת הנהגים מסרו: "אנו מברכות על ביטול השירות של גט מהדרין ועל תשלום פיצוי משמעותי לנהגי המוניות הערבים. נמשיך לפעול למען שירות שוויוני בירושלים ובכל הארץ ולפעול במקרים של הפליה כלפי הציבור הערבי וציבורים נוספים".