1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בטבריה קיבל לאחרונה תביעת נזקי גוף שהגישה אישה נגד חברת הביטוח "הראל" בעקבות מעורבות בתאונת דרכים: השופטת ברכה לכמן דחתה את טענת החברה שלפיה התובעת – שלא החזיקה ברישיון בזמן האירוע – נהגה בעצמה ברכב. הראל חויבה לפצות את התובעת על הנזקים שנגרמו לה.
התאונה אירעה לפני כחמש שנים כשהרכב שבו נסעה התובעת, אז בת 19, נפגע מהתנגשות של רכב אחר שהגיח ממולו. בתביעה שהוגשה בפברואר 2020 היא טענה שבזמן התאונה אימה נהגה ברכב ואחותה הקטנה ישבה במושב האחורי. לדבריה, היא נפגעה קשות ונגרמו לה נזקים בתחום האורתופדי והנוירולוגי.
מנגד, חברת הביטוח טענה כי מי שנהג ברכב בזמן התאונה הייתה התובעת, שלא החזיקה ברישיון נהיגה. נטען כי התובעת ואימה היו שותפות לקנוניה של הוספת נוסעים בעוד שבפועל רק התובעת ואחותה הקטנה היו ברכב בתאונה.
השופטת לכמן ציינה כי המחלוקת במקרה זה נוגעת לסוגיה מרכזית אחת – מי נהג ברכב בזמן התאונה? מהתשובה לשאלה זו, הסבירה, נגזרת אחריותה של הראל לפצות את התובעת על נזקיה. היא ציינה שהעדויות מטעם התביעה היו סדורות ועקביות. התובעת, אימה ודוד שלה (אח של האם) העידו שוב ושוב שהנהגת הייתה האם, ושהיא הזעיקה את אחיה לזירת התאונה כדי שיעזור להן.
לעומת עדויות אלה ניצבה טענת הראל, שנסמכה על עדות הנהג הפוגע, שלפיה הנהגת בזמן התאונה הייתה "בחורה צעירה" שלידה ישבה ילדה בת 13-12. מכאן הסיקה הראל שאותה "בחורה צעירה" היא התובעת.
עם זאת, השופטת שוכנעה כי הנהג הפוגע התכוון למעשה לאימא של התובעת. זאת מפני שבחקירתו הנגדית העיד שהנהגת שבה פגע אמרה לו שיש לה רישיון, וכי היא דיברה עם בעלה (התובעת לא נשואה). בנוסף הוא העיד שהנהגת היא אחותו של מי שהגיע לעזור להן (הדוד).
לדברי השופטת, עדותו של הנהג הפוגע מחלישה את גרסת הראל ומחזקת את המסקנה שהנהגת בתאונה הייתה אימה של התובעת. מספר הנוסעים ברכב הנפגע וזהותם נותרה בגדר תעלומה, אך השופטת קבעה כי הנטל להוכיח שהתובעת היא זו שנהגה ברכב רובץ על הראל - והטענה לא הוכחה.
לפיכך נקבע כי הראל צריכה לפצות את התובעת על הנזקים שנגרמו לה מתאונת הדרכים. היא הורתה על מינוי מומחה בתחום האורתופדיה לבדיקת נכותה של התובעת לצורך הכרעה בשאלת גובה הפיצוי.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד בכרי חוסאם • ב"כ הראל: וסים אבו חאטום ואח' • עו"ד חאג' חוסאם עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין