השקל ממשיך להיחלש מול הדולר והאירו: הדולר עלה היום (חמישי) ושערו היציג נקבע על 3.364 שקלים, שער האירו נקבע על 3.369 שקלים.
ההתחזקות של הדולר והאירו מול השקל נמשכת כבר כמה ימים, מאז הודעת יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב ביום שישי שעבר על כך שהריביות צפויות להמשיך לעלות ולהישאר גבוהות בתקופה הקרובה על מנת להילחם באינפלציה. ביום שני זינק הדולר לשיא של כ-20 שנה אל מול מספר מטבעות מובילים אחרים.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
ג'רום פאוול, יו"ר הבנק המרכזי האמריקני (הפדרל ריזרב, או "הפד"), אמר ביום שישי האחרון בנאומו בבכנס הנגידים העולמי בעיירה ג'קסון הול שבמדינת וויומינג ארה"ב, כי "נשתמש בעוצמה בכל הכלים שברשותנו על מנת לתקוף את האינפלציה שעדיין דוהרת קרוב לשיא של 40 שנה - נמשיך בהעלאות הריבית החדות". הוא הוסיף כי מדיניות של ריבית גבוהה במשק ככל הנראה תימשך "לעוד זמן מה. ההיסטוריה מזהירה אותנו מפני מדיניות רפה, מול האינפלציה".
"עם ריבית גבוהה, האטה בצמיחה ושוק תעסוקה רפה ייווצרו תנאים שיאטו את האינפלציה, אך גם יסבו כאב למשקי הבית ולבתי עסק", אמר פאוול מוקדם יותר בטרם החל לנאום. "אלה הם המחירים שיש לשלם על מנת להוריד את האינפלציה".
פאוול נחוש להילחם באינפלציה הדוהרת באמצעות מדיניות אגרסיבית של הבנק המרכזי אותו הוא מוביל. הבנק המרכזי בארצות הברית העלה השנה את הריבית בחדות עד לשיעור של 2.5% בשל האינפלציה הדוהרת, שזינקה ביוני לשיא של 41 שנה ל-9.1%. מאז הספיקה לרדת ל-8.5%.
פאוול ציין לאחרונה כי מדיניות הפד הניצית מול האינפלציה צפויה להימשך, עד אשר תגיע ליעד של הבנק. בחודש שעבר אמר במסיבת העיתונאים לאחר שהבנק הקפיץ את הריבית ב-0.75% כי "תיתכן העלאה נוספת של 0.75% בישיבה של ספטמבר. אם הדבר יתאים תיתכן גם העלאה חזקה יותר".
פורסם לראשונה: 09:52, 01.09.22