ארבעה מהמדליסטים הישראלים באולימפיאדת טוקיו ובמשחקים הפראלימפיים – המתעמלת האמנותית לינוי אשרם, מתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט (שניהם זכו בזהב), החותרת מורן סמואל (כסף) ולוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג (ארד) – נבחרו להוביל קמפיין הסברה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לבועות נודע כי הארבעה הסכימו לקבל תמורה סמלית של כמה אלפי שקלים כל אחד. "כולם נענו בשמחה ולא התמקחו", סיפרו בוועד האולימפי.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם, מורן סמואל
לינוי אשרם, מורן סמואל
לינוי אשרם, מורן סמואל
(צילום: אורן אהרוני, לילך וייס)

גדלים ביפני

דסק הקולינריה של בועות מדווח כי זיו שילון ושותפו איש העסקים שמעון באבו, הבעלים של מסעדת קיוטו, פותחים יחד סניף נוסף של רשת המעדניות היפנית Oomai, שהוקמה במהלך תקופת הקורונה. הלוקיישן: מרכז עזריאלי בת"א. ההשקעה: כ-2.5 מיליון שקלים.
4 צפייה בגלריה
זיו שילון ושמעון באבו
זיו שילון ושמעון באבו
זיו שילון ושמעון באבו

ויצ"ו ורולדין למען ילדים בסיכון

דסק הקהילה של בועות מספר כי ויצ"ו מקימה קרן לרווחה עבור ילדים בסיכון על שם ילדיה של לילך שם טוב - עומר, רוני ואור ז"ל - שנרצחו על ידי הגרוש שלה בשנת 2010. ויצ"ו סיכמה על שיתוף פעולה עם רולדין במסגרת זו, ותמכור שוברים לרכישת סופגניות בעלות של 10 שקלים, כאשר כל ההכנסות יוקדשו להקמת הקרן ומהוות תרומה כספית למען רווחתם של ילדים בסיכון ברחבי הארץ. "הפרויקט הזה מרגש אותי", אומרת שם טוב. "אני מאמינה במתן בסתר, אבל לפעול לזכר הילדים שלי זה נר לרגליי".

שגריר בריטניה זוכה לאירוח

שגריר בריטניה בישראל ניל וויגן התארח אצל בסמה הינו, אלמנת צה"ל דרוזית, שפתחה את מסעדת נור הגלילית בכפר ג'וליס בצפון. הינו סיפרה לשגריר על נישואיה למורסל ח'יר, ועל האהבה שנגדעה כשח'יר נפצע קשה מרסיס בראשו, ונותר צמח במשך 13 שנה עד שנפטר בשנת 2015. בנה נור, שלא הכיר באמת את אביו, משרת כיום בצה"ל.

אפליקציית ההתנדבות של מיכאלה ברקו מגיעה לקהילות היהודיות

'טריביו', הפלטפורמה הטכנולוגית של מיכאלה ברקו, אשר מחברת בין מתנדבים לבין אנשים הזקוקים לעזרה, תופעל לראשונה גם בקהילות יהודיות בחו"ל במסגרת רשת החירום היהודית JReady של הסוכנות היהודית, שמסייעת לקהילות היהודיות להיערך למצבי חירום ומשברים כמו מגפת הקורונה, תופעת האנטישמיות ואסונות מקומיים וגלובליים. ברקו הציגה את ‘טריביו׳ בכנס בינלאומי שעסק במוכנות למצבי חירום בעולם היהודי בהשתתפות נציגי קהילות מהעולם.
4 צפייה בגלריה
בועות
בועות
מיכאלה ברקו - שהקימה את TRIBU, איילת נחמיאס ורבין - יו״ר JReady, אמירה אהרונוביץ - מנכ״לית הסוכנות היהודית, וד״ר ברוריה עדיני - ראש החוג למצבי חירום באונ׳ תל אביב. צילום: גיא יחיאלי.

קרן עזריאלי תורמת 50 מיליון דולר להקמת מכון חדש לחקר המוח

מכון חדש לחקר המוח ומערכת העצבים יקום במכון ויצמן למדע. הקמת המכון שייקרא "מכון עזריאלי לחקר המוח ומערכת העצבים" מתאפשרת הודות לתרומה בסך 50 מיליון דולרשל קרן עזריאלי, שתומכת במחקר המדעי במכון ויצמן למדע זה שנים ארוכות, ותרומתה זו מתווספת לתרומות פילנתרופיות קודמות של כמעט 30 מיליון דולר שהוענקו למכון ולטובת מחקר מדעי ומלגות לסטודנטים.
4 צפייה בגלריה
בועות
בועות
נשיא המדינה בוז'י הרצוג, דנה עזריאלי - יו"ר משותפת בקרן עזריאלי, ונשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן
(באדיבות מכון וייצמן)

השף יובל בן-נריה מתחדש במסעדה

השף יובל בן-נריה פתח את מסעדת a המדוברת בת"א (שרונה עזריאלי), ובקבוצה שבראשותו מספרים שרשימת ההזמנות מלאה עד סוף ינואר 2022. לצד השף מוביל את הפרויקט יו"ר קבוצת טאיזו, איש העסקים אנטולי רוקסמן, מי שעומד מאחורי בן-נריה ומוביל עימו את חזון הקבוצה מתחילת הדרך. לפי הערכות, ההשקעה במסעדה מתקרבת לסכום עתק של 13 מיליון שקל.

Bird חוגגים הנפקה

דסק התחבורה של בועות מדווח כי יניב ריבלין, מבכירי חברת הקורקינטים השיתופיים Bird, טס כדי לקחת חלק בהנפקת החברה בבורסה בניו-יורק. חברת Bird, מחלוצות תחום הקורקינטים השיתופיים בעולם, הונפקה על פי שווי של 2.3 מיליארד דולר. אחרי ההנפקה המשיכו המנהלים להמשך החגיגות בליסבון.

פסלים ממוצרי מזון מבוזבז

האמן הישראלי איתמר גלבוע הציג בוועידת האקלים הבינלאומית בגלזגו מיזם שעוסק בבזבוז מזון ובהשלכותיו. את הפרזנטציה, שכללה פסלים לבנים של אלפי מוצרי מזון מבוזבז בתוך חממה שקופה, יצר גלבוע בסיוע מותג HELLMAN'S, אחרי שמשרד הפרסום אוגילבי פנה אליו.

בקטנה

  • יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, העניק את "אות ארגון נגיש המשודרג" למנכ"ל איילון אריק יוגב.
  • משרד דניאלה רייבנבך תקשורת חוזר לטפל בתקציב יחסי הציבור והדוברות של ועידת הקניונים ורשתות המסחר 2021 IMC.

מינויים

  • אפרת זהר רייסמן מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש בחברת EX.CO.
  • משה בר-דוד מונה לתפקיד מנהל מרחב דן במאוחדת.
  • עו"ד חיה שרמן מונתה למנהלת נכסים מניבים ושטחי המסחר של רשת פתאל בישראל. גיא אסראף מסטי מונה לתפקיד מנהל מחלקת הביטחון של הרשת.
  • מירה אלטמן מונתה לראש זרוע המימון לחדשנות של קבוצת Geomatrix.
  • אייל זיו מונה לסמנכ"ל הכספים בגולדמן השקעות.
  • לקראת כניסת Eleven-7 לישראל מונתה נירה יעקובוב למשנה למנכ"ל.