1 צפייה בגלריה
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קיבל לאחרונה תביעה של אב לשלושה קטינים למשמורת משותפת עליהם בשל ניכור הורי קיצוני מצד אימם. האם טענה כי האב פגע מינית בבתם הבכורה אך גרסתה קרסה בבית המשפט, והשופטת מירה רום פלאי הזהירה אותה שאם פסק הדין לא יקוים - המשמורת תילקח ממנה.
בני הזוג נפרדו לראשונה כשהאישה הייתה בהיריון עם בתם הבכורה, אולם בהמשך היא הרתה שוב מהתובע ונולדו להם תאומים. עוד בהיריון הראשון שלחה האישה לבעלה מסרון שבו כתבה לו שהבת לא תישן אצלו בלילות, וחתמה: "תעשה עם זה בעיות? אתה תצטער". בהמשך נשלחו מסרונים המעידים על הורות כפייתית וחרדתית של האם וכן איומים בלתי פוסקים מצידה.
לאחר הולדת הבת הסכימו הצדדים על הסדרי לינה. ואולם, כחודש לאחר שהחלה הבת ללון אצל האב, האם הודיעה לו שחל שינוי בהתנהגות הילדה וכי היא מרגישה שמשהו "לא רגיל" עובר עליה. בדיעבד טענה האם כי בתקופה זו החל האב לפגוע מינית בילדה ובהמשך היא הגישה נגדו תלונה במשטרה.
לאחר שגורמי הרווחה והאכיפה בדקו לעומק את הנושא, הם באו למסקנה שהאב לא פגע מינית בבתו. הם ציינו שהאישה פעלה להרחיק את האב מילדיו תוך יצירת ניכור הורי.
עו"ד טלי בן יקירעו"ד טלי בן יקירסמדר כפרי
השופטת רום פלאי ציינה כי עדות האב הייתה "מהימנה, מלאת כאב ומעוררת צער, וניכר כי הוא נלחם על זכותו להיות אב. מנגד עדות האם הייתה מתפתלת, בלתי קוהרנטית ומלווה בקשיים לענות על שאלות עמן עומתה". היא התרשמה כי האב "מעולם לא הרפה מכמיהתו לקשר כלשהו עם ילדיו", אך כל ניסיון שלו להתקרב אליהם פורש על ידי האם כמעשה זדוני שנועד לפגוע בה ובילדים.
בפסק הדין צוין כי אף שמחומר הראיות עולה שהאם חשדה באב כבר מספטמבר 2019, כשלושה חודשים לאחר מכן, בדצמבר אותה שנה, היא שלחה לו מסרון ובו הנחיות מדויקות לטיפול באבריה האינטימיים של הילדה עקב דלקת וגינלית שהייתה לה לכאורה. נקבע שהיא הנחתה אותו למרוח לילדה לה משחה שלוש פעמים ביום, והדגישה את הצורך לשטוף את האזור במים. השופטת תמהה כיצד הדברים מתיישבים עם החשש שלה מפגיעות מיניות.
צוין כי כל הגורמים האובייקטיביים שבדקו את הנושא – לרבות המשטרה, הפרקליטות, ומומחים מ"מכון שלם" שמונה לבחינת המסוגלות ההורית – היו תמימי דעים שהתובע לא פגע מינית בבתו. כמו כן, השופטת הדגישה שהנתבעת הדריכה את בתה מגיל קטן לדקלם מנטרות שלפיהן אביה פגע בה מינית. "כך למעשה, הקטינה חיה ונושמת את הנרטיב לפיו אביה פגע בה ואנס אותה", כתבה.
עוד נקבע כי האם פעלה בכל דרך למניעת קשר בין האב לבין שלושת הילדים, ואף פעלה להסתיר ממנו את העובדה שהוא אביהם של התאומים. לפיכך נקבע כי הצדדים ינהלו הורות משותפת לילדיהם, וככל שיתקבלו דיווחים שהאם אינה מקיימת את פסק הדין, תעבור המשמורת לאב.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד רות דיין-וולפנר, עו"ד דנה ברי, עו"ד עדי דובסון • ב"כ הנתבעת: עו"ד דני שרמן, עו"ד מירית ארביב-ליאני • עו"ד טלי בן יקיר עוסקת בניכור הורי • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין