בזמן שהחוק למימון דמי הבידוד לעצמאים ממשיך להתעכב ולהסתבך בדרך לקריאה שנייה ושלישית, בעלי עסקים קטנים שנאלצים להפסיד ימי עבודה בשל התפשטות האומיקרון מאבדים את סבלנותם. "אמרו שיתנו לעצמאים ימי בידוד, אבל אני לא מאמין להם. האמת - אני לא נבדק וזה לא מעניין אותי. כל עוד אני קם ואני בריא – אני הולך לעבוד. אני דואג לעצמי, למה? כי הם לא ידאגו לי". כך אמר היום (ה') דני אלחרר, יו"ר התנועה לעידוד האופנה בישראל, לאולפן ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

2 צפייה בגלריה
תורים לבדיקות קורונה בהבימה תל אביב
תורים לבדיקות קורונה בהבימה תל אביב
בדיקות קורונה בתל אביב. העצמאים מעדיפים לא היבדק
(צילום: מוטי קמחי)
"השותף שלי לא פה, הוא בבידוד, ויש לו עובדת בבידוד ואני צריך לנהל", הוסיף אלחרר. "מזל שהם בבידוד כי אין פה עבודה. אני לא הולך לבקש מהם (דמי בידוד) ואני יודע שהם גם לא יתנו לי. לדעתי, 99% מהעצמאים לא נבדקים".
גם אלינור דרוקר בן זקן, בעלת בתי ספר למחול "אליברה", סיפרה לאולפן ynet על ההפסדים הכספיים שהיא נאלצת לספוג בגלל חוסר המענה של המדינה בנושא דמי הבידוד לעצמאים. "אני בורחת מלהיות מאומתת, כי באמת אין לזה שום גב כלכלי במדינה ואפילו את הצורך הקטן והפשוט הזה של לתת לעצמי את הזמן להחלים, אני לא אקבל עליו כמובן את התשלום", היא אמרה. "אני אמא לשלושה ילדים, הייתי עשרות ימים בבית בעקבות בידודים של הילדים. העסק שלי נפגע באופן עצום. אני בדרך לא דרך ניסיתי להחזיק את העסק, ללמד, בחוץ, בפנים, במרחבים גדולים, עם מסכות, בכל דרך אפשרית, כי המדינה לא נותנת שום גיבוי לימים האלה, שום דבר, ואנחנו בינתיים משלמים את המכה".
לדבריה, "אני מוצאת את עצמי יושבת בבית ומנסה לנהל את העסק מתוך הבית ולשים מחליפות, שיעבדו במקומי, שזה עולה עוד כסף, בזמן שהמדינה לא לוקחת בחשבון את הנזק לטווח הארוך שעסקים כמו שלנו חוטפים. יש פה נזק כלכלי עצום".
2 צפייה בגלריה
הדיון כל כלכלת החלטורות בוועדת העבודה
הדיון כל כלכלת החלטורות בוועדת העבודה
ועדת העבודה. תדון בחוק שוב ביום שני
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ברקע הדברים: הסחבת והבלגן באישור החוק. בתחילת השבוע פרסמנו כי במשרד האוצר מגבשים פתרון לבעיה שעלתה לפתע וחשפה מצב אבסורדי בנוגע לתשלום לעצמאים עבור ימי הבידוד. בעוד שעצמאי יהיה זכאי, לפי החוק שהוצג רק בימים האחרונים, לראשונה לדמי בידוד, הסתבר שהוא לא יכול לדרוש פיצוי על בידוד במקרה שהוא עצמו נדבק בקורונה. הסיבה, על פי משרד האוצר: לעצמאים אין אפשרות חוקית כיום להגיש ימי מחלה ואין להם מעסיק.
גם במהלך דיון סוער בכנסת שהתקיים אתמול לא הושגו הסכמות. עצמאים וחלק דרשו מהח"כים להעלות את הסכום שיקבלו עבור כל יום. נציג האוצר הודיע כי הגדלת מספר ימי הבידוד הממומנים ל-4 תחול גם בפברואר. בתום חילופי האשמות, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות תקף את סגן השר קארה ועזב את הדיון. דיו נוסף יתקיים בוועדת העבודה רק ביום שני.