אחרי העלאת שכר החיילים הסדירים בחודש האחרון בשיעור של 50%, הגיע היום תורם של משרתי השירות הלאומי לזכות בהטבות. ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (א') את שורת ההטבות למשרתי השירות הלאומי, עליה הוחלט בחודש נובמבר - אחרי שמשרתי השירות הלאומי מחו שלא לקחו אותם בחשבון כאשר הוחלט להעלות את שכר החיילים. מדובר במי שאינם משרתים בצה"ל ובמקום זאת עושים שירות לאומי במקומות חיוניים, כמו בתי חולים, בתי ספר ועבודה עם נוער במסגרות שונות.
במסגרת ההטבות שאושרו היום, למעלה מ-18 אלף המתנדבות והמתנדבים יקבלו דמי קיום של 810 שקלים בחודש במקום 540 שקלים כיום. בנוסף, התקנות מכירות כמתנדב-בודד, מי שהוריו אינם חיים בישראל, כחייל-בודד, ומעניקות לו דמי כיס בסך של עוד 540 שקל לחודש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדיון כל כלכלת החלטורות בוועדת העבודה
הדיון כל כלכלת החלטורות בוועדת העבודה
ועדת העבודה
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
עוד אושר כי למתנדב המתגורר בביתו ונושא בעצמו בהוצאות מזונו בהיקף של שתי ארוחות ביום לפחות יינתנו 247 שקל; למתנדב המתגורר בביתו ונושא בעצמו בהוצאות של ארוחה אחת ביום לכל היותר - 123 שקל; למתנדב המתגורר בדירת שירות ונושא בעצמו בהוצאות תזונתו בהיקף של שתי ארוחות ביום לפחות - 335 שקל, מתנדב המתגורר בדירת שירות ונושא בעצמו בהוצאות של ארוחה אחת ביום לכל היותר - 177 שקל.
מוטי אלמליח, מנהל אגף התקצוב בשירות הלאומי-אזרחי, הדגיש כי דירת שירות מיועדת לשמונה בנות, ואילו למתנדבים מיוחדים - לשישה בדירה. בנוסף, נקבעה רכזת לכל 30 בנות, במקום רכזת אחת לכל 40 בנות, כיום.
התוספת בדמי הקיום תיכנס כבר מהתשלום הקרוב שיקבלו מתנדבות ומתנדבי שירות לאומי-אזרחי בחודש הבא, רטרואקטיבית מינואר השנה - כמו לחיילים. עלות ההחלטה הינה כ-55 מיליון שקל, סכום שיוקצה מתקציב משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר.
התקנות התייחסו גם למתנדבים בשירות מחוץ לישראל. תקנה קובעת את התעריף שישלם גוף מפעיל זר עבור מתנדב בשירות מחוץ לישראל וכי הגוף המפעיל ישלם לגוף המוכר שהפנה אליו מתנדב לשירות מחוץ לישראל, תשלום שנתי בסך של 17,993 שקל, לכל מתנדב. תקנה נוספת קובעת את חובות הגוף המפעיל כלפי מתנדב בשירות מחוץ לישראל, לעניין התשלומים, ההטבות ותנאי השירות שלהם זכאי המתנדב, כדמי כיס חודשיים, סידורי מגורים, ציוד ורהיטים, סידורי נסיעה, שירותי תקשורת, שירותי כביסה ודמי ביטוח לאומי. הגוף המפעיל ישלם למתנדב כזה, דמי-כיס בסך של 500 דולר ארה"ב, אולם סכומם יפחת או יעלה בשיעור של כ-20%, בהתחשב ביוקר המחייה במדינה בה משרת המתנדב.
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם".
שר האוצר אביגדור ליברמן: "מדובר בהחלטה גורלית עבור 18,000 מתנדבי ומתנדבות שירות לאומי-אזרחי המתנדבים לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל יום יום וניצבים בחזית האזרחית וממתינים במשך תקופה ארוכה לשינוי המיוחל".
ח״כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה: "אני שמחה להוביל את האישור הנדרש בכנסת לתוספת המוצדקת לשכר המתנדבים והמתנדבות הנפלאים והנפלאות בשירות הלאומי- אזרחי. בשורה לצעירות ולצעירים היקרים שלנו שבוחרים לממש את מחויבותם ולהתנדב למען המדינה והחברה כולה".
מנכ"ל רשות השרות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: "זו בשורה גדולה למתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, אשר מקבלים את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם. אני מבקש להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר אביגדור ליברמן, ליו״ר וועדת עבודה, רווחה ובריאות ח״כ אפרת רייטן ולחברי הכנסת שתמכו וסייעו למהלך הראוי עבור המתנדבים והמתנדבות היקרים והיקרות, אשר מתייצבים יום יום לשירות ונמצאים בחזית האזרחית".