סרגיי ברין, ממייסדי גוגל והאיש השישי הכי עשיר בעולם, מתגרש מאשתו בשלוש השנים האחרונות, ניקול שאנהאן, בעקבות "פערים בלתי ניתנים לגישור", כפי שנכתב בבקשת הגירושים. לזוג ילד בן שלוש מהנישואים.
לפי בלומברג, הונו של ברין בן ה-48 מוערך ב-94 מיליארד דולר, כאשר רובו מגיע מאחזקותיו בגוגל, ענקית האינטרנט שהקים יחד עם לארי פייג' ב-1998.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
סרגיי ברין, ניקול שאהנאן
סרגיי ברין, ניקול שאהנאן
סרגיי ברין, ניקול שאהנאן
(צילום: AP)
ברין הוא לא מיליארדר ההייטק הראשון שמתגרש בתקופה האחרונה. רק בשנה שעברה מייסד מיקרוסופט ביל גייטס ואשתו מלינדה הודיעו על סיום הקשר ביניהם. לפני שלוש שנים היה זה מייסד אמזון ג'ף בזוס, שהתגרש מאשתו מקנזי סקוט. לגייטס ואשתו היו 145 מיליארד דולר באותו הזמן אותם הם היו צריכים לחלק ביניהם, ולבזוס וגרושתו היו 137 מיליארד דולר.
הגיוני שלברין ושאהנאן היה הסכם ממון מכיוון שהוא הפך למיליארדר הרבה לפני שהשניים הכירו, אך מאחר שהדיון במשפט בין השניים מתקיים בפני מגשר, ומדובר בענייני משפחה, ככל הנראה שלא נדע את פרטי חלוקת הכספים והנכסים ביניהם.
גם נושא הפילנתרופיה עשוי לשחק תפקיד מרכזי בגירושים הללו. אשתו של ברין הקימה עמותה בזמן הנישואים שעסקה בצדק חברתי ובסביבה ירוקה, כשעל פי הדיווחים לעמותה יש נכסים בשווי של עשרות מיליוני דולרים. דרך אגב, לפי דוחות מס מ-2019, ברין היה היחיד שתרם לעמותה, ועוד סכום לא קטן של 23 מיליון דולר. מקרי העבר מראים לא פעם שמיליארדרים שהתגרשו המשיכו לתמוך בעמותות שהקימו גרושותיהם בעקבות ענייני מס.
2 צפייה בגלריה
ביל גייטס
ביל גייטס
ביל ומלינדה גייטס
(צילום: Gettyimage)
גרושתו של בזוס, מקנזי סקוט, הפכה מאז הפרידה ביניהם לפילנתרופית משמעותית מאוד, שתרמה כבר מיליארדי דולרים להרבה מאוד עמותות וארגוני צדקה, בעיקר בזכות 4% מהאחזקות של אמזון אותם קיבלה מבעלה אחרי הגירושים ב-2019.
גם הזוג גייטס התמקד בפילנתרופיה, אבל בניגוד לבזוס וברין, הם היו ידועים עוד בזמן הנישואים שלהם כתורמים בולטים בזכות הקרן שהקימו על שמם, כאשר על פי הערכות תרמו לה מהונם 50 מיליארד דולר לאורך השנים.
מאז הגירושים הפנתה מלינדה את תשומת הלב שלה לחברת ההשקעות הפילנתרופית שלה, אשר הוקמה כבר ב-2015, ועוסקת בפתרונות חדשניים לבעיות שמשפיעות על נשים ומשפחות בארה"ב.