פרויקט נוסף להשכרה ארוכת טווח בגבעתיים יוצא לדרך: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה בשבוע שעבר להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת מגדל בן 24 קומות לדיור בהישג יד ברחוב כצנלסון בעיר. מדובר במגדל שישלב שטחי ציבור ומגורים להשכרה לטווח ארוך על שטח "בית הגמלאי" לשעבר בגבעתיים, אשר נהרס בשנים האחרונות ואת מקומו תפסו מגרשי חניה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
על פי התוכנית, המגדל צפוי לכלול 150 דירות שיושכרו במחיר שיסובסד על ידי העירייה בהנחה של לפחות כ-20% ממחיר השוק. התוכנית, שקודמה על ידי עיריית גבעתיים ונערכה על ידי משרד גנות לרמן אדריכלים, משתרעת על פני שטח של דונם, הגובל בצדו הדרומי ברחוב כצנלסון ובצדו הצפוני ברחוב בלוך, במרחק של כ-500 מטרים מתחנת המטרו המתוכננת בכיכר נגה.
1 צפייה בגלריה
פרויקט בית הגמלאי גבעתיים
פרויקט בית הגמלאי גבעתיים
פרויקט בית הגמלאי גבעתיים
(הדמיה: משרד גנות לרמן אדריכלים)
תמהיל הדיור המוצע יכלול דירות קטנות בשטח מינימלי של 35-30 מ"ר, לצד 20 דירות בלבד בשטח של 60 מ"ר. במסגרת התוכנית תוקם חזית מסחרית לכיוון רחוב כצנלסון, וכן יורחב הרחוב לטובת תנועת הולכי רגל. כ-3,000 מ"ר יוקצו לטובת שימושים ציבוריים כגון מוסדות בריאות, חינוך, דת וקהילה.
נזכיר כי לפני כחודש וחצי החליטה הוועדה המחוזית תל אביב להפקיד תוכנית נוספת של דיור להשכרה לטווח ארוך בגבעתיים, במסגרתה מתוכנן מגדל בן 64 קומות עם 500 דירות להשכרה בבעלות פרטית באזור התעסוקה הראשי הצמוד לבורסה ברמת גן. במסגרת תוכנית זאת, מחצית מהדירות יהיו מיועדות להשכרה לצמיתות במחיר שייקבע על ידי היזם בהתאם לשוק החופשי, והשאר יושכרו לתקופה של 25 שנים ולאחר מכן ימכרו.
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, מסר: "באמצעות עירוב שימושים והישענות על תחנת המטרו הקרובה, התוכנית מאפשרת ניצול מקסימלי של הפוטנציאל הציבורי בשטח לטובת הקהילה. התוכנית נותנת מענה הן לשטחי הציבור הנדרשים בשכונה והן לדרישה ההולכת וגוברת לדירות קטנות להשכרה במחיר מפוקח. התוכנית מבוססת על עקרונות הפיתוח של המחוז ועיריית גבעתיים, אשר מייעדות את רחוב כצנלסון להמשך פיתוח מסחרי, תוך הגדלת היצע משמעותי של דירות קטנות ודירות להשכרה".
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, הסביר כי "מדובר בתוכנית חדשנית ופורצת דרך, שיתוף פעולה של רשות מקומית עם המגזר הפרטי לטובת הציבור. העירייה תקבל 5 קומות של שטחי ציבור לשימושים שונים מהם עתידים ליהנות תושבי העיר, כמו כן ייבנו 150 מיקרו דירות להשכרה לצמיתות במחיר מוזל. אנחנו רואים חשיבות רבה בהגדלת מספר הדירות להשכרה בעיר לטובת הזוגות הצעירים, בתקופה שבה מחירי הנדל"ן מזנקים ויוקר המחייה מכביד מאוד. בהמשך יצא מכרז, במסגרתו ייבחר יזם (באמצעות מכרז BOT שבו היזם יתכנן, יקים ויפעיל את המגדל עבור העירייה - ה.צ) שיקים את הבניין על קרקע ציבורית ויזכה להפעיל אותו לטווח ארוך".