דיור להשכרה ארוכת טווח בגבעתיים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה השבוע להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית חדשה להקמת מגדל בן 64 קומות עם 500 יחידות דיור - כולן מיועדות להשכרה לטווח ארוך. מחצית מהדירות יהיו מיועדות להשכרה לצמיתות והשאר יושכרו לתקופה של 25 שנים ולאחר מכן ימכרו בשוק החופשי. במינהל התכנון מציינים כי זוהי תוכנית ראשונה הכוללת כמות כזאת של דירות המיועדות להשכרה בלבד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בפרויקט "Beyond" המקודם על ידי חברת תדהר בשיתוף עם עיריית גבעתיים ונערך על ידי משרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים. הדירות במגדל יכללו חדר אחד (סטודיו) וכן 2-3 חדרים ויהיו מיועדות לתת מענה למשקי בית קטנים, זוגות צעירים ומבוגרים, וזאת במסגרת המגמה התכנונית של מינהל התכנון להקמת דירות קטנות. הוא ממוקם ב"סיטי" של גבעתיים, אזור התעסוקה הראשי הצמוד לבורסה ברמת גן, ממזרח לאיילון, וגובל ברחובות אריאל שרון ועל פרשת דרכים.
1 צפייה בגלריה
פרויקט "Beyond" גבעתיים
פרויקט "Beyond" גבעתיים
פרויקט "Beyond" גבעתיים
(הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים)
המגדל יוקם בשטח בו אושרה בשנת 2014 תוכנית להקמת מגדל המשלב תעסוקה מסחר ומלונאות, בן 64 קומות, אשר נמצא בבנייה בימים אלו. התוכנית החדשה כוללת תוספת זכויות של כ-21 אלף מ"ר לתעסוקה עבור המגדל הקיים שנמצא בבנייה, ומאפשרת, למעשה, להגביה אותו בעוד 14 קומות ל-78 קומות. בקומות המשותפות לשני המגדלים (מגדל התעסוקה שיכלול 78 קומות ומגדל ההשכרה למגורים שיכלול 64 קומות) יוקמו קניון, מרכז כנסים, מרכז ספורט ושטחי ציבור.
יש לציין כי גובה שכר הדירה ייקבע על ידי היזם בהתאם למחירים בשוק החופשי, מאחר שלא מדובר בפרויקט של החברה הממשלתית דירה להשכיר, המאפשרת פיקוח על שכר הדירה לתקופה ארוכת טווח. עם זאת, הדירות שישכרו הדיירים מידי החברה ינוהלו על ידי חברת ניהול והדיירים יוכלו ליהנות מוודאות שחסרה כיום בשוק השכירות שמורכב מבעלי בתים פרטיים. מדובר בתוספת משמעותית של דיור להשכרה במרכז גוש דן.

"שוק הנדל"ן צריך להשתכלל"

יו"ר הוועדה המחוזית, ערן ניצן, מסר: "היווצרותו של מטרופולין ושל תשתית הסעת המונים בלב גוש דן מאפשרים את היווצרותו של היצע דיור להשכרה ארוכת טווח, באופן שייצר אלטרנטיבה לרכישת דירה. חברות שמנהלות בנייני מגורים גדולים להשכרה בלבד ליד רשת רכבות מהוות את העתיד של שוק הנדל"ן במרכז ישראל. החלטתנו היא צעד חשוב בקידומו של עידן זה".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, הוסיף: "שוק הנדל"ן צריך להשתכלל עם מבני מגורים להשכרה ארוכת טווח אשר יתחרו על איכות המגורים, רמת השירותים ויספקו יעילות תפעולית ואנרגטית. פרויקט מסוג זה, אשר כולל מאות דירות להשכרה, הוא חלק משינוי המגמות בתחום, ומיקמו במרחב יאפשר למשתמשיו סל שירותים עשיר במרחק הליכה קצר למרכז תחבורתי ועסקי".
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, ציין: "זו בשורה משמעותית ביותר, בתקופה הנוכחית שבה מחירי הנדל"ן ממשיכים לזנק ויוקר המחיה מכביד מאוד על המשפחות הצעירות, דיור להשכרה זה בהחלט מענה הולם. התחום של דיור להשכרה במדינת ישראל לא מקבל מספיק תשומת לב ולא מוצב בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. כמי שמנהל עיר, שבה הביקוש לדיור להשכרה רק הולך וגואה מדי שנה, אני בטוח שלתוספת של מאות דירות חדשות קטנות המיועדת להשכרה תהיה השפעה על מצב השוק ואולי תצליח במעט למתן את המחירים לטובת הצעירים".