אביזרי קיבוע פגומים למראת איקאה גורמים לסכנת נפילה: איקאה העולמית פרסמה הבוקר (ד') קריאה ללקוחות שברשותם מראה מסדרת LETTAN להסירה ולהזמין עבורה אביזרי קיבוע חלופיים ללא עלות. הסיבה: אביזרי הקיבוע שמחברים את מראות LETTAN לקיר נשברים, מה שהוביל לנפילה בלתי צפויה של חלק מהמראות. מראת הקיר הזאת נמכרת גם בישראל בארבעה גדלים, לכן גם איקאה ישראל תחלק חלקי קיבוע חלופיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
בדקו האם המראה שלכם דורשת קיבוע מחדש: מדובר במראות עם חותמת תאריך לפני וכולל 2105 (21 מסמן את השנה ו-5 מסמן את שבוע הייצור); ומראות LETTAN עם מספר ספק 21944, חותמת תאריך לפני וכולל 2325 (23 מסמן את השנה ו-25 מסמן את שבוע הייצור).
2 צפייה בגלריה
חנות איקאה
חנות איקאה
חנות איקאה
(צילום: מירב קריסטל)
באתר איקאה נכתב לגבי מראות LETTAN כי "למניעת התנפצות הזכוכית וגרימת נזקים, הן מצופות בסרט בטיחותי". כן נכתב שאת המראה ניתן לתלות "בעזרת אבזרי חיבור לקיר בגב המראה, על פי הוראות ההרכבה. השתמשו בברגים המתאימים לסוג חומר הקיר בביתכם- נמכרים בנפרד". הן נמכרות ב-295-125 שקל ומשקלן מגיע לקרוב ל-12 ק"ג לגודל הגדול ביותר.
בינואר 2023, איקאה הודיעה על קריאה דומה לצורך פעולת תיקון של מראות LETTAN מסוימות. החברה אספה אז עשרות אלפי מראות בעולם, בשלושה גדלים, שיוצרו ב-2019 ו-2021, בעקבות 55 מקרים ידועים של נפילת מראות מהקיר.
2 צפייה בגלריה
מראת LEETAN של איקאה
מראת LEETAN של איקאה
מראת LEETAN של איקאה
(צילום מסך מתוך אתר איקאה)
"לאחר ביקורות נוספות שנערכו בקרב הספקים שלנו, גילינו כי נעשה שימוש באביזרי קיבוע פגומים שייצורם נמשך זמן רב יותר מכפי שהיה ידוע לאיקאה בעבר", כך נמסר מאיקאה. "כיוון שבטיחות הלקוחות היא בעדיפות עליונה מבחינתנו, איקאה החליטה להרחיב את הקריאה למטרות תיקון כאמצעי זהירות".
מאיקאה נמסר כי "לקוחות שרכשו את המראה בתאריכי הייצור הרלוונטיים מתבקשים להיכנס ללינק הבא, להקליד את כתובת המשלוח לקבלת החלקים או להיכנס לאתר החברה לעמוד 'מידע נוסף על מוצרים - החזרת מוצרים', להקליד את מק"ט אביזרי החילוף שמספרו 139298/1 ואת כתובת המשלוח. אביזרי הקיבוע יישלחו ללא עלות לבית הלקוח ולא נדרשת הוכחת קנייה.
"לפרטים ומידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות של איקאה בטלפון: 09-8928888 וכן באתר איקאה בכתובת www.ikea.com/il/he/ או באמצעות אנשי השירות בחנויות".