נקסט (NEXT) הכריזה על איסוף יזום (ריקול) של מגפיים שנמכרו באתר האינטרנט שלה, גם לישראלים. האתר הבריטי הוא אחד הפופולריים בישראל ומוכר פה בעיקר בגדי ילדים אך גם בגדי נשים, גברים ופריטים לבית.
מדובר במגפיים (wellies) שחורים ומגפיים מפוספסים בצבעי אדום שחור לבן, במידות 19 ו-30.5, ומגפיים שחורים מבריקים במידה 26.6 ו-39.
לקוחות ישראלים שקנו את המגפיים קיבלו הודעה במייל לפיה החברה הפסיקה למכור את המגפיים אחרי שגילתה שה-PVC ממנו הם עשויים "חורג מהמגבלה המקסימלית המותרת לתוספי פתלטים (phitalates)".
לפי נקסט, "קייימים מספר סיכונים בריאותיים שנקשרו לחשיפה לסוגים שונים של פתלטים הכוללים הפרעות הורמונליות. החשיפה עלולה להיגרם כתוצאה מבליעה או ספיגה בגוף כתוצאה ממגע ישיר וממושך עם העור".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
המייל שנשלח מנקסט ללקוחות
המייל שנשלח מנקסט ללקוחות
המייל שנשלח מנקסט ללקוחות
(צילום מסך)
בחברה מדגישים כי לא שמעו על בעיות בריאותיות שנגרמו מנעילת המגפיים: "אין אנו מודעים לבעיות בריאות העשויות להיווצר ערב שימוש במגף כיוון שמדובר בשימוש עונתי ותוך מגע מוגבל עם העור, אך למרות זאת, כאמצעי זהירות, החלטנו להפסיק את מכירת הפריטים האלה ולהחזיר את המגפיים שכבג נמכרו".
החברה מצהירה כי תחזיר את הכסף ללקוחות שיחזירו את המגפיים תוך 5-3 ימי עבודה. היא מבקשת מלקוחות לפנות אליה לקבל פתק החלפה בפנייה טלפונית או דרך צ'אט ומייל. נקסט לא מציעה פיצוי ללקוחות - רק החזר כספי.